Az árazás miatt lehet kevésbé vonzó a Meta Quest 3
A főleg Apple-termékekkel kapcsolatos előrejelzéseiről ismert ellátásilánc-elemző, a TF International Securitiesnél dolgozó Ming-Csi Kuo szerint a Meta az előrejelzett mennyiségnél lényegesebben kevesebbet fog tudni eladni a Quest 3 headsetből. Kuo friss jelentése szerint a Quest 3 szállítási előrejelzéseit 2023 második felében eredetileg több mint 7 millió darabban határozták meg az év elején, ezt jelenleg már 2-2,5 millió darabra csökkentették, a jövő évvel kapcsolatban pedig úgy tűnik, hogy a vállalat már csak 1 millió darabot fog szállítani. (Természetesen érdemes fenntartásokkal kezelni az ilyen jóslatokat, hiszen Kuo állításai is néha hamisnak bizonyulnak.)
Az előző generációs Quest 2 még 300 dolláros áron indult, és az összes elődjét felülmúlva ez lett az első olyan VR-headset, aminek sikerült betörnie a mainstreambe, kevesebb mint 3 év alatt majdnem 20 millió darabot sikerült eladni belőle. A Quest 3-at már inkább kevertvalóság-eszközként kommunikálja a vállalat, és elődjéhez képest nagyobb felbontású kijelzőkkel és teljesítménnyel csábítja a felhasználókat.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A headset 110 fokos látószöggel, jobb lencsékkel rendelkezik, a két darab LCD kijelző egyenként 2064 x 2208 felbontást produkál szemenként és 90Hz-es, illetve 120Hz-es képfrissítés jellemzi, miközben belül egy Qualcomm Snapdragon XR2 Gen 2 chip dolgozik, ami a Meta szerint felére csökkenti a töltőképernyők idejét.
Ám mindez húzós áron, 500 dollártól kezdődik, ami sokkal drágább az elődnél, ezzel egy másik árkategóriába helyezve a termékvonalat. A Meta tavaly nehezen tudta eladni a Quest Pro-t 1500 dolláros indulási áron, és mindössze négy hónappal később 1000 dollárra kellett csökkentenie az árat.
A Quest 3 gyenge eladásai azonban nem feltétlenül okoznak nagy törést a Meta hosszútávú kevertvalóságos stratégiájában, ugyanis a belsős források által elhintett információk szerint 2024-ben már jöhet egy olcsóbb headset is, amivel a Meta a fogyasztói piac egyik legvonzóbb árú termékét szeretné kínálni majd.