Fizetett megjelenítések jönnek a Spotify kezdőlapjára
A Spotify elindította új Showcase nevű szolgáltatását, aminek segítségével az előadók kiemelt megjelenítést vásárolhatnak maguknak a streaming app kezdőoldalán. Az alkotók egy tetszőleges dalt, vagy akár egy komplett albumot reklámozhatnak szalaghirdetésként, targetálva egy tetszőleges hallgatói csoportot. Az újítás első körben 30 piacon válik elérhetővé, de csak a minimum ezer lejátszást produkáló előadók vehetik igénybe, az elmúlt 28 napos időszakot vizsgálva.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A streamingszolgáltatás szerint általánosságban elmondható, hogy adott produktum kiadása utáni első évben a lejátszások 75 százaléka az első hónap után folyik be, így nem csak a megjelenés pillanatában fontos a promóció.
Ugyan a Showtime érkezésének az előadók örülhetnek, a másik oldalon ott vannak a felhasználók, akik egyre zsúfoltabb kezdőképernyővel szembesülnek. Ráadásul a Spotify új dizájnja nem aratott maradéktalan sikert, a későbbiekben pedig már a szponzorált zene is láthatóbbá válik előttük, ergó több reklámmal szembesülnek. A tényt enyíti, hogy az előadók viszonylag pontosan célozhatják azokat, akiket jó eséllyel érdekel is adott zene, akár kimondottan az adott zenekar aktív hallgatóit.