A volt PlayStation-vezér szerint a felvásárlás árt a kreativitásnak
A Sony Interactive Entertainment America korábbi elnöke és vezérigazgatója, Shawn Layden nemrég megosztotta álláspontját arról, hogy a játékiparban zajló felvásárlások szerinte a kreativitás ellenségeinek tekinthetők – jelentette a GamesIndustry.biz. Layden a múlt heti GI Investment Summiton beszélt többek közt akvizíciókról és a stúdiók megugró fejlesztési költségeiről. Nyugtalanítja az ipari konszolidáció, vagyis hogy az akvizíciók és stúdióbezárások miatt egyre kevesebb meghatározó szereplő van jelen a piacon.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A szakember szerint a játékiparban különböző területein látható növekvő költségek mindenki számára egzisztenciális veszélyt jelentenek, és az alapvetően nem játékiparban tevékenykedő, de terjeszkedni kívánó óriáscégek, mint a Netflix vagy az Apple felboríthatják a piacot azzal, hogy szeretnének kiharapni maguknak egy darabot belőle, az ilyen cégeket ahhoz hasonlította, mint amikor „barbárok állnak a kapuban”.
Ennek kapcsán Christopher Dring, a GamesIndustry.biz szerkesztője megjegyzi, hogy a PlayStation is a Sony brand alatt indult útnak, aminek szintén nem a gaming a fő profilja. Layden a Sony múltjával kapcsolatban elmesélte, hogy a PlayStation márka indulásakor tisztában voltak azzal, hogy nem tudják egyszerűen hozni azt a szintet szoftveres kínálatban, amit a Sega és a Nintendo, így külső platformként partnerséget kellett kötniük a Namco, EA és Activision cégekkel.
A téma aktuális annak fényében, hogy még mindig nem került pont a játékipar folytatásos telenovellája, a Microsoft-Activision Blizzard felvásárlás ügyének végére. A múlt hónapban a Microsoft bejelentette, hogy eladja az Activision Blizzard játékok streaming jogait a Ubisoftnak, amivel az Egyesült Királyság (CMA) felhőalapú streameléssel kapcsolatos aggályait próbálta eloszlatni, ami aztán nyilvános konzultációt hirdetett a felvásárlás ügyében.
Előtte a Microsoft és a Sony tíz évre szóló licencmegállapodást kötött egymással, melyben a két cég lefektette annak feltételeit, hogy a világ egyik legnépszerűbb videojátékos franchise-a, a Call of Duty széria hogyan válhat elérhetővé a jövőben a PlayStation konzolokon. A két cég ezzel egy 18 hónapja tartó adok-kapoknak vetett véget, és a Sony sem kívánja már többé gáncsolni az üzletet.