Megpróbálkozik a lehetetlennel a Telekom az 5G kapcsán
Meglehetősen nehéz nem belebotlani manapság a közösségi médiában olyan posztokba vagy kommentekbe, melyben az előfizetők a Telekom 5G szolgáltatása kapcsán fejtik ki cseppet sem kendőzetlenül a kritikájukat. A szokatlanul heves és markáns felhasználói véleménycunami a Telekom májusban bejelentett promóciójával hozható összefüggésbe, amiben a cég a hálózati lefedettség bővítésével egy füst alatt mindenkit felengedett az újgenerációs hálózatra, akinek a készüléke képes azt kezelni.
A promóciós időszakból már csak alig egy hónap maradt, a szolgáltató mindenesetre most elérkezettnek láthatta az időt, hogy elmagyarázza a facebookozó közönségnek, hogy az 5G miért is jó, milyen frekvenciasávokon működik és mégis mitől is függ, hogy mennyire gyors vagy éppen nem annyira gyors, mint azt várják.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Bár az edukációs kampány még csak most kezdődött, tűkön ülve várjuk, amikor a dimamikus spektrummegosztás (DSS vagyis a Telekom beszállítójánál ESS), ad abszurdum a vivőaggregáció működéséről fogja ugyanezeket az embereket tájékoztatni a szolgáltató, máskülönben nehéz lesz elmagyarázni, hogy mégis hogyan fordulhat elő az, hogy ugyanazzal a telefonnal ugyanott 4G-n ugyanolyan, de esetenként akár jobb hálózati paramétereket lehet mérni, mint 5G-n - tökéletes rádiós vétel mellett.
Az eddig érkezett visszajelzések alapján nem különösebben lenne meglepő, ha a Telekom a hagyományosan ősszel érkező új tarifaportfóliójában az eddigiektől eltérő szerepet szánna az 5G-nek, és azt a továbbiakban nem egyfajta prémium szolgáltatásként definiálná, de legalábbis soha nem állna vissza az eredeti, június előtti állapot, amikor csak a korlátlan mobilnetet tartalmazó díjcsomagokra előfizetők, illetve az opciós felárat fizető ügyfelek privilégiuma volt az 5G.