Aki megvette, az sem nagyon használja a Meta okosszemüvegét
Nem hagyja a Wall Street Journal, hogy elfeledkezzünk a Meta drága, a Ray-Bannel közösen kiadott Stories okosszemüvegéről, a lap birtokába jutott belsős dokumentumok szerint a viselhető eszköz nem kimondottan sikersztori. A 2021-ben piacra dobott Stories a cég első, kereskedelmi forgalomba került okosszemüvege, amiben egy Snapdragon chip dolgozik, és kapott két 5 MP-es előlapi kamerát a fotók és videók készítéséhez.
A cég februári adatai szerint a 300 ezer eladott szemüveg már kevesebb mint 10 százalékát használják a vásárlók, tehát körülbelül 27 ezer aktív felhasználóról van szó, annak ellenére, hogy a 300 dolláros (nettó 107 ezer forint) termék nem mondható olcsónak.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A lap nem tér ki az okok részletezésére, de a negatív felhasználói visszajelzések nagy része a hangutasítások működésével, a csatlakoztathatósággal és az akkumulátor harmatos élettartamával kapcsolatos. Az audióhangzás is hagy maga után kivetnivalót, a telefonhívásokat csak csendes helyen lehet érthetően lebonyolítani vele. Nem csak a megvásárolt darabok nagy része végzi a polcon vagy a fiókban porosodva, de a termékek 13 százalékára visszatérítést kértek a felhasználók.
Mindez felveti a kérdést, hogy van-e igény hosszútávon a viselhető, okosfunkciókkal ellátott szemüvegekre, de a Meta kedvét láthatóan nem vette el az első generáció fogadtatása, mivel a híresztelések szerint idén ősszel, vagy jövő tavasszal bemutathatja az újragondolt második generációs modellt, amivel a fent említett gyenge pontokon javíthat.
A Stories szemüvegen dolgozó csapat szintén a VR-ral és metaverzummal foglalkozó Reality Labs alá tartozik, ami június 30-ig bezárólag az idei évben eddig 7,7 milliárd dollár működési veszteséget jelentett.