Szöveges posztokkal erősít a TikTok a Twitter körüli zűrzavarban
A TikTok láthatóan nem szeretne fontos ziccert kihagyni a Twitter (jelenleg „X”) átalakulása közepette, és bevezeti a csak szöveget tartalmazó bejegyzések formátumát. A videómegosztó hétfőn bejelentette, hogy a szöveges posztokkal a „tartalomkészítés határait” szeretné kibővíteni, így a felhasználók kreativitása már nem csak a kommentekben, feliratokban és videókban kap teret.
A legfeljebb 1000 szót tartalmazó posztokhoz színes háttéreket lehet beállítani, illetve adott a matricák és hashtagek használata. A szolgáltatás így arra buzdítja a fiatalokat, hogy osszák meg bátran verseiket, dalszövegeiket és gondolataikat írásos formában is. Az újítást fokozatosan vezeti be a cég, ahol már elérhető, ott alkalmazáson belül a kamerafunkció elindítása után a szöveges tartalom készítése jelenik már meg harmadik lehetőségként a videó és a fotó mellett.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Meta szintén nemrég indította el a Threads közösségi alkalmazást, ami néhány napon belül átlépte a százmillió felhasználós mérföldkövet, igaz, aktív felhasználói bázisa nagyon hamar drámaian visszaesett és a felére csökkent. Hogy az Instagramra építő, szövegalapú Threads hosszútávon mennyire válik sikersztorivá, az ugyanakkor továbbra sem egyértelmű: a hosszú távú siker érdekében mindenképpen szükség lesz arra, hogy a tartalom tartósan vonzóvá váljon, aminek jó alapot adhatnak azok a celebek és márkák, melyek az Instagramon eleve jelen vannak és így könnyűszerrel meg tudnak jelenni az új felületen is.
A TikTok valamivel több mint egymilliárd felhasználóval rendelkezik, míg az Instagramnak 2,3 milliárd felhasználója van. A kínai videómegosztó közönsége fiatalabb, mint az Instagramé, és az elsődleges hírforrásnak számít a 12-15 évesek körében. Mindemellett nem elhanyagolható, hogy a TikTokot aggodalommal figyelik a nemzetbiztonsági kockázatokra hivatkozó kormányok, akár korlátozzák is használatát.