Szigorúbb tesztet futtat a YouTube az adblockerek ellen
A YouTube május elején kezdte el noszogatni a felhasználókat, amikor a tesztkörbe bevont internetezők egy részénél elkezdett megjelenni egy felugró ablak, ami arra figyelmeztette őket, hogy az adblockerek használata nem megengedett, illetve két lehetőséget ajánlott fel: vagy kikapcsolják a blokkolót a hirdetések engedélyezéséhez, vagy a videók megtekintéséhez az előfizetéses, reklámmentes YouTube Premium csomagot ajánlják, egyébként nem tekinthetik meg az éppen elindítani kívánt videót.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A videómegosztó most egy fokkal határozottabb hangvételű, újabb tesztet futtat a hirdetésblokkolók használatának korlátozására, és arra kéri a felhasználókat, hogy kapcsolják ki a tiltó bővítményeket, vagy vásároljanak prémium előfizetést, máskülönben három videó megtekintése után átmenetileg letiltják a lejátszó használatát. Egy másik felhasználó a Redditen tett közzé egy képernyőmentést, amit azután készített, hogy a YouTube letiltotta a hozzáférését, az általános szerződési feltételek megsértésre hivatkozva. Egyes visszajelzések alapján a cég nem csak azt asztali gépeken, de mobilplatformon is futtatja a tesztet.
A YouTube tájékoztatása szerint az üzenet egy szűkebb körben végzett kísérlet része, amivel az adblockerek kikapcsolására szeretnék ösztönözni a nézőket, ellenkező esetben valóban átmeneti tiltást kaphatnak. Hogy szélesebb körben mikor lehet számítani a korlátozás bevezetésére, egyelőre nem tudni.
A vállalat korábban már több próbát tett arra, hogy előfizetésre terelje a nézőket, többek közt a 4K-s videók eléréséhez, tavaly pedig még több átugorhatatlan reklámot kezdett el megjeleníteni.