Játékokkal bővülhet a YouTube
A Google egy belsős levélben kérte fel dolgozóit "Playables" néven említett új termékének tesztelésére, amit a YouTube videómegosztó részeként tervez elindítani a jövőben, és valamelyes a bezárt Google Stadia által hagyott űrt próbálhatja betölteni. A Playables mobileszközökön és asztali számítógépeken kínálna alkalmi játékokat egyenesen a YouTube oldaláról, vagy a YouTube androidos és iOS-es alkalmazásaiból – írja a The Wall Street Journal a birtokába jutott levelezések alapján.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Bizonyos értelemben a YouTube már most is a játékosok egyik kedvenc platformja, hiszen élő közvetítések terén versenyez a Twitch-el, az online játékokkal való bővítés révén pedig még erősebb lábnyoma lehetne a szektorban. Az új lehetőségek keresése jól tükrözi, hogy Neal Mohan vezérigazgató újabb növekedési területek felé tapogatózik, miután a hirdetők visszafogták költéseiket és lassulni tűnnek a bevételek.
A keresőóriás gyakran kéri fel munkatársait az új szolgáltatások belső tesztelésére, mielőtt azokat a nyilvánosság elé tárja, így egyelőre még arról sem tudni sokat, hogy a jövőben milyen ütemezéssel tervezi elérhetővé tenni a Playables-t. A Tencent és a Meta szolgáltatásaiban elérhető egyszerűbb alkalmi játékok ugyan bizonyították, hogy az ilyen programok meglehetősen népszerűek lehetnek a felhasználók körében, a mobiljátékok piaca szintén lassulást kezdett mutatni a koronavírus-járvány lecsengése után.
A Google ráadásul januárban búcsúztatta el a Stadia felhős játékszolgáltatást arra hivatkozva, hogy nem sikerült eléggé népszerűvé válnia a felhasználók körében. Közleményében a cég belengette, hogy a játékszolgáltatás mögött álló technológiától azért nem vál meg teljesen, később egyéb funkciók formájában beépül majd a YouTube, a Google Play és egyes kiterjesztettvalóság-programok kódjába, a korábban Stadián dolgozó szakemberek pedig a cég más projektjein fognak dolgozni.