Újabb gyomrost vág be a netes kampányoknak az Apple
A hét elején tartott WWDC alkalmával az Apple egy sor adatbiztonsági és adatvédelmi újítást is bejelentett, melyek talán kissé háttérbe szorultak a fontosabb témák mellett, ettől függetlenül a későbbiekben még óriási jelentőségük lehet majd.
Ilyen az iOS17-tel és a macOS Sonomával érkező Link Tracking Protection, ami pontosan azt teszi, amire a neve is utal: megakadályozza, hogy a felhasználó tevékenysége az URL-ekbe szőtt nyomkövető paraméterekkel követhető legyen.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Mail és a Messages appok mellett a Safari privát böngészés üzemmódjába bekerülő újítás nemes egyszerűséggel levágja az URL-ek végéről a tracking paramétereket, melyeket hirdetők változatos célokra használnak jelenleg is, így például különböző netes kampányokra elhelyezett linkek esetében tipikusan itt szokták az ügyfél forrását, illetve a hirdetők részéről ez egy előszeretettel alkalmazott trükk a célzott hirdetések kiszolgálására a cross-site nyomkövető cookie-k helyett vagy mellett.
Via 9to5mac.com