Chatbottal újítaná meg a videókeresést a TikTok
A felhasználók által feltett kérdések alapján ajánlana videókat a TikTok éppen tesztelés alatt álló MI-alapú chatbotja, amit Tako néven említ a cég – írja a The Verge. A laphoz eljuttatott képernyőmentések alapján Tako a profil ikon felett, a videó jobb oldalán fog elhelyezkedni, és érintésre ugrik elő a csevegőablak, ahol fel lehet tenni a kérdéseket a chatbotnak. A Tako alatt dolgozó MI-modellről egyelőre semmit nem tudni.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Daniel Buchuk, a Watchful Technologies munkatársa szerint a chatbot a jövőben „radikálisan megváltoztathatja a keresést és a navigációt” az alkalmazáson belül, amennyiben szélesebb körben is elérhetővé válik. A felhasználó például egy éppen nézett ételvideóhoz kapcsolódó recepteket mutató videókat kérhet, de akár történelmi témájú videókat is találhat, ha egy adott uralkodó koronázására kérdez rá.
A TikTok szóvivője, Zachary Kizer elmondása szerint egyelőre még egy rendkívül korlátozott körben elérhető kísérleti fázisban jár a projekt, észak-amerikai és európai felhasználók körében egyáltalán nem tesztelik, egy korábbi tweet alapján egyelőre csak a Fülöp-szigeteken élőknél jelent meg a funkció korai formája. Komoly szándékot tükröz viszont, hogy a Takno „chatbot-szoftverre” már benyújtotta a cég a védjegykérelmet.
Nem a kínaiaknak jut eszükbe először, hogy a saját közösségi alkalmazásukba chatbotot építsenek: áprilisban a Snapchat bővült a My AI bottal, Mark Zuckerberg pedig nemrég beszélt arról a befektetőknek, hogy a jövőben emberek milliárdjaihoz fogja eljuttatni szolgáltatásaiban az MI-asszisztenseket.