Egyre morcosabban kéri a YouTube a reklámblokkolók kikapcsolását
Felhasználói visszajelzések alapján a YouTube elkezdte tesztelni a reklámblokkoló kiegészítőket használó internetezők korlátozását. A Redditen többen is arról számoltak be, hogy a videólejátszó egy felugró ablakban figyelmeztette rá őket, hogy az adblockerek használata nem megengedett, illetve két lehetőséget ajánlott fel: vagy kikapcsolják a blokkolót a hirdetések engedélyezéséhez, vagy a videók megtekintéséhez az előfizetéses, reklámmentes YouTube Premium csomagot ajánlják, egyébként nem tekinthetik meg az éppen elindítani kívánt videót.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A videómegosztó szóvivője szerint a globálisan futó tesztben próbálják arra ösztönözni a felhasználókat, hogy engedélyezzék a hirdetéseket, vagy fizessenek elő a prémium szolgáltatásra, de a cég nem említette, hogy pontosan hány régióban jeleníti meg a figyelmeztetéseket, illetve hogy a jövőben szélesebb körben tervezi-e az ad blockert használók elleni szigorúbb korlátozásokat, mondjuk a videólejátszás letiltását.
A YouTube Music és Premium szolgáltatások tavaly novemberben lépték át a 80 milliós előfizetői számot, ami egy év alatt több mint 30 milliós bővülést jelent, ezt a növekedési ütemet segíthetnek tartani az újabb ösztönző intézkedések. Lényegében ezt szolgálták az évek során egyre hosszabbá váló, átugorhatatlan hirdetésformátumok is.