Volt idő, amikor a Netflix felvásárlását fontolgatta a Yahoo
A Tech Brew-nek sikerült nemrég egy anekdotázgatós interjúra elcsípni Marissa Mayert, a Yahoo egykori vezérigazgatóját, akinek vezetése alatt a cég gigantikus mélyrepülést mutatott, míg végül megkegyelmezett neki a Verizon. Az interjúban óhatatlanul felmerül kérdésként, hogy mai fejével mit csinált volna akkor másként Mayer, illetve mit bánt meg leginkább az akkori döntések kapcsán.
Az ex-cégvezető szerint az egyik legnagyobb hibának az akvizíciós stratégia szervezése, illetve a célpontok kijelölése bizonyult nagyjából tíz évvel ezelőtt.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Yahoo ekkor vásárolta fel a Tumblrt 1,3 milliárd dollárért, mely rövid időn belül annyira elvesztette a relevanciáját, hogy három évvel később a cég végül 230 millió dolláros értéken írta le a divíziót. A Yahoo új tulajdonosa végül 2019-ben 3 millió dollárért adta el a szolgáltatást a WordPress üzemeltetőjének.
Mayer szerint az előző évtized elején mind a Hulu, mind pedig a Netflix a potenciális felvásárlási célpontok közé tartozott, előbbi 1,3 milliárd, utóbbi pedig nagyjából 4 milliárd dollárt ért akkoriban, a Yahoo pedig - szerinte - bármelyikkel jobban járt volna. Más kérdés, hogy a streamingpiac hogyan nézne ki ma, ha mondjuk a Netflix a Yahoo kezébe került volna, egyesek szerint azonban ebbe jobb inkább bele sem gondolni.