:

Szerző: Koi Tamás

2023. április 17. 12:42

Új eSIM-et igényelnél online? Felejtsd el!

Számos, korábban eSIM-re váltó telekomos felhasználónak azzal kellett az utóbbi időben szembesülnie, hogy készülékváltás esetén nem tudja egyszerűen, pár kattintással megoldani a virtuális SIM-költöztetést.

Az eSIM-ek megjelenése mind kényelmi, mind biztonsági szempontból jelentős előrelépést hozott a mobilelőfizetések egyik alapjának tekintett parányi plasztiklapkák használatában, azáltal, hogy konkrétan kiiktatta a szolgáltatók által átadott fizikai chipeket - és így voltaképpen magukat a plasztik hordozókat - a képletből. A biztonságosabb használat oltárán azonban éppen az eSIM-ek egyik kényelmi funkcióját voltak kénytelenek feláldozni a hazai operátorok.

esim_2

Hello, itt az idei SYSADMINDAY!

Szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt. Melós hónapok után ez egy jó lehetőség, hogy találkozzunk barátokkal, kollégákkal.

Hello, itt az idei SYSADMINDAY! Szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt. Melós hónapok után ez egy jó lehetőség, hogy találkozzunk barátokkal, kollégákkal.

Az utóbbi időszakban jelentősen megszaporodott azoknak az ún. első generációs hazai eSIM-eseknek a száma, akik évekkel ezelőtt váltották le a fizikai SIM-jüket, most pedig elérkeztek az első vagy éppen már második olyan készülékcseréhez, mely az eSIM-ek áthelyezésével jár.

Zömben telekomos előfizetőkről van szó, hiszen hazánkban a magenta színű szolgáltató immár csaknem öt éve kínálja a szolgáltatást - nekik az első eSIM-aktiválási folyamat gyerekjátéknak tűnt, hiszen elég volt az online ügyfélszolgálaton a megfelelő nyomógombra kattintani, és már jött is a rendszer által generált QR-kód (ezt egyébként a Telekomnál évente tízszer lehetett díjmentesen eljátszani korábban).

Mára ez a kényelmes kódgenerálgatás azonban az érintett előfizetők legnagyobb meglepetésére a múlté, új eSIM-et, illetve újragenerált kódot ugyanis egy ideje csak a telefonos ügyfélszolgálaton (ügyféljelszó ismeretében) vagy személyesen, az üzletekben lehet igényelni a Telekomnál - az ügyfélszolgálat szerint a visszaélések elkerülése végett.

A konkurenciánál (Yettel, Vodafone) az igénylési folyamat mindvégig személyesen zajlott, de a csere (újraaktiválás) megoldható most is az ügyfélszolgálat közbeiktatása nélkül

A K8s annyira meghatározó technológia, hogy kis túlzással szinte az összes IT-szakemberre nézve karrier-releváns.

a címlapról