Új eSIM-et igényelnél online? Felejtsd el!
Az eSIM-ek megjelenése mind kényelmi, mind biztonsági szempontból jelentős előrelépést hozott a mobilelőfizetések egyik alapjának tekintett parányi plasztiklapkák használatában, azáltal, hogy konkrétan kiiktatta a szolgáltatók által átadott fizikai chipeket - és így voltaképpen magukat a plasztik hordozókat - a képletből. A biztonságosabb használat oltárán azonban éppen az eSIM-ek egyik kényelmi funkcióját voltak kénytelenek feláldozni a hazai operátorok.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az utóbbi időszakban jelentősen megszaporodott azoknak az ún. első generációs hazai eSIM-eseknek a száma, akik évekkel ezelőtt váltották le a fizikai SIM-jüket, most pedig elérkeztek az első vagy éppen már második olyan készülékcseréhez, mely az eSIM-ek áthelyezésével jár.
Zömben telekomos előfizetőkről van szó, hiszen hazánkban a magenta színű szolgáltató immár csaknem öt éve kínálja a szolgáltatást - nekik az első eSIM-aktiválási folyamat gyerekjátéknak tűnt, hiszen elég volt az online ügyfélszolgálaton a megfelelő nyomógombra kattintani, és már jött is a rendszer által generált QR-kód (ezt egyébként a Telekomnál évente tízszer lehetett díjmentesen eljátszani korábban).
Mára ez a kényelmes kódgenerálgatás azonban az érintett előfizetők legnagyobb meglepetésére a múlté, új eSIM-et, illetve újragenerált kódot ugyanis egy ideje csak a telefonos ügyfélszolgálaton (ügyféljelszó ismeretében) vagy személyesen, az üzletekben lehet igényelni a Telekomnál - az ügyfélszolgálat szerint a visszaélések elkerülése végett.
A konkurenciánál (Yettel, Vodafone) az igénylési folyamat mindvégig személyesen zajlott, de a csere (újraaktiválás) megoldható most is az ügyfélszolgálat közbeiktatása nélkül