Reklámokat tesztel a Microsoft a Bing Chatben
A GPT-4 nyelvi modellen alapuló „új Bing” a hagyományos képest letisztultabb felülettel rendelkezik, és többnyire mentes a hirdetésektől, amelyeket a keresési eredmények mellett szoktunk látni. Ez azonban nem sokáig lehet így, a napokban egyre többen osztották meg a közösségi médiában, hogy már látják a Bing keresőbe épített chatbot használata közben megjelenő hirdetéseket is, amiknek az elhelyezését a napokban kezdte el tesztelni a Microsoft.
A redmondi cég vállalati alelnöke, Yusuf Mehdi egyelőre nem osztott meg bővebb részleteket, csak annyit, hogy a Bing Chat reklámjai hasonlóan jelennek meg, ahogy a hagyományos keresési eredmények közt, és hogy szigorúan kísérleti fázisról van szó, tehát a megjelenítési módok jelentősen változhatnak a teszt során.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A tesztelők eddigi tapasztalatai alapján a GPT-4-alapú chatbot a felhasználók kérdéseire adott válaszokba ágyaz be szponzorált linkeket, amiket a későbbiekben olyan módon fejleszthet tovább a Microsoft, hogy az egérmutató link felé húzására több információ jelenhet meg adott webhelyről, annak reményében, hogy nagyobb forgalmat sikerül generálni.
Hogy a Microsoft keresi a Bing Chat monetizációjának útjait, nem meglepő, már csak az ilyen modellekre épülő szolgáltatások fenntartásának és üzemeltetésének borsos költségei miatt sem. Ahogy Mehdi bejegyzése kiemeli: a Bing több mint 100 millió napi aktív felhasználót gyűjtött össze a chatbot beépítése után, és mivel a felhasználók egyharmada friss felhasználó, újabb célközönséget jelentenek a hirdetők számára.