Felrobbant a Google a "fizetős Facebook" bejelentése után
Ugyan a Bank of America friss elemzése szerint a Meta új előfizetéses, kék jelvénnyel jelzett profilt kínáló szolgáltatását mintegy 12 millióan vehetik igénybe 2024-ig a Facebook és az Instagram felhasználói közül, az is látható, hogy sokan nem díjazták a szolgáltatás indulásáról szóló múlt heti bejelentést.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Google Trends szerint az Instagram deaktiválására vonatkozó keresések száma 2400 százalékot ugrott a keresőben a bejelentés napján, míg a Facebook deaktiválásának mikéntjével kapcsolatban 1566 százalékkal több lekérdezés futott, mint korábban. Bár a számok idővel visszarendeződtek, a keresési trendek kiugrásai jól mutatják, hogy a Google-t használó netezők körében megfogalmazódott, hogy inkább elhagyják a közösségi platformokat – ebben persze az is szerepet játszhatott, hogy több híroldal is úgy sugallta az előfizetéses opció érkezését, mintha ezután a közösségi oldal használatának alapvető feltétele lenne a fizetés.
A havi 11,99 dollárról induló ellenőrzött előfizetéssel a Meta főleg az influencereket és a tartalomgyártókat célozza meg, később pedig vállalkozások is feliratkozhatnak rá, és többek között ellenőrzött minősítést, személyazonosság-ellenőrző funkciókat és nagyobb láthatóságot biztosít a fiókok tulajdonosainak.
Via TechRadar.