360 fokos videóháttérekkel színesít a Google Meet
A világjárvány lecsengése nem jelenti az online meeting eltűnését, a különféle online kollaborációs platformok folyamatos megújulási kényszerben vannak, hogy minél több felhasználót magukhoz tudjanak vonzani vagy éppen - kinél melyik - megtartani. A videokonferencia-szolgáltatások szerves és sokat használt részei a beállítható virtuális hátterek, amikkel a résztvevő egy fokkal jobban védheti a privátszféráját.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Meet mostantól még extrásabb díszleteket kínál a távmunkásoknak, méghozzá a 360 fokos videóháttéreket, amik az androidos és iOS-es mobileszközök giroszkópját használják ahhoz, hogy a virtuális háttér mozgatható legyen, és ne egy statikus kép jelenjen meg a beszélő háta mögött. Így lehetővé válik, hogy valaki mondjuk egy tengerpartról jelentkezzen be, és a mobilja kameráját forgatva úgy tűnhet, mintha valóban a látványos helyszínről beszélne.
Az újítás gyakorlatban való alkalmazásával kapcsolatban felmerülhet a kérdés, hogy valóban jót tesz-e majd a produktivitásnak az, ha a háttérben valami látványosabb, dinamikus látvány vonja el a meetingelők figyelmét, de feltételezhető, hogy alapesetben nem sokan fognak szándékosan folyamatosan forgolódni. A meeting létrehozója egyébként korlátozhatja, hogy a résztvevők milyen speciális effektusokat használhatnak a hátterükhöz, szóval ezzel megelőzhetők a nem kívánt 360 fokos túrák. Az újítás már elérhető a két nagy mobilplatformon a Google Workspace-felhasználók, valamint a személyes Google-fiókkal rendelkezők számára.
A Zoom a hátterek helyett inkább az avatarokra repült rá: tavaly bevezette az állatos avatarokat, amivel bárki megjelenhetett bármilyen videokonferencián cuki kis kutyusként, tehénként vagy éppen mosómedveként, ami év elején kiegészült a humán avatarok lehetőségével. Az avatarok egyébként a Zoom szerint azért jók mert a résztvevő így "dinamikusabban" tud jelen lenni egy videomeetingen ahhoz képest, mintha csak egy profilképet tenne ki magáról. A Google láthatóan ezzel szemben inkább a hátterekkel babrál.