Ezeket a brandeket használják fel legtöbbször az adathalászok
A Check Point Research biztonsági cég közzétette legfrissebb, adathalászati trendeket elemző listáját, ami azt mutatja, hogy a bűnözők mely brandeket használják ki leggyakrabban adatlopás vagy anyagi haszonszerzés céljából. A tavaly év utolsó negyedévében a Yahoo volt a legtöbbet utánzott brand, 23 (!) helyet ugrott előre és világszerte az adathalász támadások 20%-a volt köthető a nevéhez, jellemzően nyereményjátékos tárgyú levelekkel csapják be a kiberbűnözők az áldozatokat.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A szakértők szerint általánosságban a technológiai szektor volt az egyik vezető iparág az adathalászok által kihasználtak között, amit követett a szállítmányozás és a közösségi hálózatok. A DHL került az adathalászatnak leginkább kitett brandek listájának második helyére, a támadások 16%-ában jelent meg a neve, míg a Microsoft a maga 11%-ával a harmadik helyet kapta meg. Nagy visszatérő a LinkedIn, ami az ötödik helyre ugrott 5,7%-kal.
A DHL népszerűsége valószínűleg az olyan ünnepeket megelőző vásárlási akcióknak tudható be, mint a Black Friday és a Cyber Monday, ilyenkor a hackerek hamis szállítási értesítéseket küldenek ki a futárszolgálat nevében - a DHL nevével egyébként sajnos hazánkban is rendszerint visszaélnek.