Hajszálra került a félmilliárdos mérföldkőhöz a Spotify
A várakozásokhoz képest is nagyobb ütemben bővítette az elmúlt időszakban aktív hallgatói bázisát a Spotify, ezzel a világ legnagyobb online zenestreaming- és podcast-platformja havonta átlagosan 489 millió hallgatót szolgált ki a negyedik negyedévben.
A szétszteroidozott diversity alkonya Évtizedekben mérhető folyamatokat nem lehet profitorientált cégek asszisztálásával pár év alatt lezavarni, DEI csomagolásban.
Ez egyben azt jelenti, hogy minden előzetes várakozás szerint simán meglesz az idei első negyedévben a félmilliárdos álomhatár, igaz, a prémium előfizetők száma ennek a felét sem éri még el (a negyedév végén 205 millió volt), de a Spotify látszólag elég hatékonyan dolgozik azon, hogy minél több beeső hallgatót prémium ügyféllé konvertáljon.
A cég egyébként éppen tavaly júniusban állt elő ambiciózus tervével, miszerint 2030-ra egymilliárd hallgatót szeretne toborozni éves szinten 100 milliárd dollárt meghaladó bevétel mellett. Az új ügyfelek jellemzően már a digitális szolgáltatásokat tekintve kevésbé fejlett, nagy népességű országokból jönnek (pl. India, Indonézia).
A sikerek ellenére a Spotify is beállt nemrég a sorba, így a cég pár hete bejelentette, hogy 600 alkalmazottjától megválik annak érdekében, hogy kiadásait kordában tartsa.