Hajszálra került a félmilliárdos mérföldkőhöz a Spotify
A várakozásokhoz képest is nagyobb ütemben bővítette az elmúlt időszakban aktív hallgatói bázisát a Spotify, ezzel a világ legnagyobb online zenestreaming- és podcast-platformja havonta átlagosan 489 millió hallgatót szolgált ki a negyedik negyedévben.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Ez egyben azt jelenti, hogy minden előzetes várakozás szerint simán meglesz az idei első negyedévben a félmilliárdos álomhatár, igaz, a prémium előfizetők száma ennek a felét sem éri még el (a negyedév végén 205 millió volt), de a Spotify látszólag elég hatékonyan dolgozik azon, hogy minél több beeső hallgatót prémium ügyféllé konvertáljon.
A cég egyébként éppen tavaly júniusban állt elő ambiciózus tervével, miszerint 2030-ra egymilliárd hallgatót szeretne toborozni éves szinten 100 milliárd dollárt meghaladó bevétel mellett. Az új ügyfelek jellemzően már a digitális szolgáltatásokat tekintve kevésbé fejlett, nagy népességű országokból jönnek (pl. India, Indonézia).
A sikerek ellenére a Spotify is beállt nemrég a sorba, így a cég pár hete bejelentette, hogy 600 alkalmazottjától megválik annak érdekében, hogy kiadásait kordában tartsa.