A Google és az Nvidia is torpedózná a Microsoft nagy üzletét
A Google és az Nvidia is megfogalmazta aggályait a Microsoft-Activision felvásárlás kapcsán az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) felé, ezzel odaállva az üzlet ellen erősen ágaló Sony mellé. A bizottság tavaly decemberben támadta meg a 69 milliárd dolláros akvizíciót, ami a kútbaesés végkimenetelét vetíti előre. A keresőcég és a grafikusprocesszor-gyártó szerint a Microsoft tisztességtelen előnyre tenne szert számos területen, beleértve a mobil-, előfizetéses-, és felhőszolgáltatások piacát. Igaz, az Nvidia nem mondja ki, hogy határozottan ellenzi az üzletet, helyette a játékokhoz való hozzáférés egyenlő és igazságos biztosítását hangsúlyozza.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Google januárban lövi le a nagy reményekkel indult felhőalapú Stadia streamingszolgáltatást, de enélkül is érdekelt a végkimenetelt illetően a Google Play áruház miatt. A brit versenyhatósághoz benyújtott dokumentumok ugyanis arról árulkodtak, hogy a Microsoft egy új mobiljáték áruházat indítana az Xbox brand alatt, aminek a megvalósításában kulcsfontosságú szerepet játszik az Activision Blizzard és a King bekebelezése.
Mindeközben az Nvidia is komoly befektetéseket nyom saját streamingszolgáltatásába, a GeForce Now-ba. A helyzet pikantériája, hogy 2021-ben éppenséggel a Microsoft is azok sorába csatlakozott, akik tiltakoztak a végül meghiúsult Nvidia és Arm félvezetőgyártó közti felvásárlási üzlet ellen.
Az FTC panasza szerint a megállapodással a Microsoft a világ harmadik legnagyobb videójáték-kiadójává hízlalná fel magát, aminek révén számos eszköz állna rendelkezésére ahhoz, hogy torzítsa a piaci versenyt: a legnépszerűbb Activision játékok tulajdonjogát birtokolva árakat emelhet, vagy megpróbálhatja a játékosokat a saját platformjai és szolgálatásai felé terelni. Az FTC szerint az üzlet a felhőalapú játékszolgáltatások feltörekvő piacát is érintheti, ahol a Microsoft az Xbox Game Pass nevű előfizetéses szolgáltatásával van jelen, így a felvásárlás óriási hatással lehet egy több milliárd dolláros iparág jövőjére is.
A Microsoft az elmúlt pár hónapban partnerségekkel és ajánlatokkal próbálta elhárítani azokat az állításokat, hogy visszafogná riválisait, többek közt megállapodást kötött a Nintendóval is arról, hogy a felvásárlás lezárulása után tíz évig elérhető lenne a franchise a japán cég konzoljain, amiről bármikor kész tárgyalni az üzletet egyáltalán nem jó szemmel néző Sony-val is.
Az FTC szerint viszont a redmondiak korábban már visszafogtak játékokat a riválisoktól, ezért is igyekeznek megakadályozni az üzletet. A panasz példaként hozza, hogy a Microsoft a Bethesda megvásárlása után annak ellenére exkluzívvá tett néhány programot, hogy korábban az európai szabályozókat arról biztosította, hogy nincsenek ilyen szándékai.