5G-vel mehet a netezés repülés közben az uniós járatokon
Az Európai Bizottság frissítette a repülés alatt használható mobilkommunikációs spektrumokra vonatkozó jogszabályokat, mellyel lehetővé válik a légitársaságok számára az 5G szolgáltatások „széleskörű kiépítése” a repülőgépeken, a fedélzeti rendszerek kommunikációját nem zavaró bizonyos frekvenciák kijelölésével. Az elérhetőség pontos ütemtervét még nem határozta meg a bizottság.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Alacsonyabb tengerszint feletti magasságban az utasok a normális 4G-s és 5G-s hálózatokhoz csatlakozhatnak, magasabb szinteken pedig az 5G-s lefedettséget speciális hálózati berendezéssel, „pikocellák” kiépítésével biztosítanák az unióban közlekedő járatokon, ami műholdon keresztül kötné össze a fedélzeti hálózatot a földi állomásokkal adattovábbítás céljából. Így az utasok telefonhívásokat bonyolíthatnának, illetve szöveges üzenetek küldésének lehetősége és a mobilnet is adott lenne. A pikocellák 5 GHz-es és magasabb frekvencián működnek majd, míg a repülőgépek berendezései 4,2-4,4 GHz-en.
A bizottság arról is határozott, hogy az 5 GH-zes frekvenciákat elérhetővé kell tenni autókban, buszokban és más közlekedési eszközökben. A tagállamoknak 2023. június 30-ig kell hozzáférhetővé tenni a szükséges sávokat a közúti közlekedés számára.