Rendeződött a Telekom és a Cloudflare routing-problémája
Minden jó ha a jó a vége - bármi is volt az oka, műszaki hiba, egy rossz konfig, vagy akár egyesek szerint szándékos nyomásgyakorlás, mostantól újra elfogadható mederben halad az adatfolyam a Cloudflare és a Deutsche Telekom (és annak leányvállalatai, köztük a Magyar Telekom) hálózata között. A kapcsolat szerdán a kora esti órákban még az azt megelőzően hetekben tapasztalható tüneteket produkálta, azaz irgalmatlan lassú volt a válaszidő és jöttek szép számmal a csomagvesztések is, később azonban helyreállt a világ rendje, a jelenség pedig azóta nem ütötte fel a fejét.
A Cloudflare magyarországi elérésével kapcsolatos problémáról a HWSW írt egyedüliként itthon még hétfőn, miután számos internetes fórumon megjelentek a problémás működést jelző, reklamáló posztok, illetve a jelenséget a szerkesztőség telekomos előfizetői is tapasztalták.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
A meglehetősen jól behatárolható időszakban, magyar idő szerint többnyire 16 óra és éjfél között jelentkező hálózati probléma a rendelkezésre álló információk és logok szerint a Magyar Telekom nemzetközi peering-útvonalait üzemeltető anyavállalat, a Deutsche Telekom és a Cloudflare közötti kapcsolat (Level3) torlódásából adódott, ennélfogva nem csak a magyar előfizetőket érinti, hanem kisebb-nagyobb mértékben minden olyan DT-leányvállalatnál jelentkezik, mely a Magyar Telekomhoz hasonlóan van ráutalva az anyacégre.
A fenti problémák kisebb-nagyobb mértékben mindenkit érintettek, akik olyan szolgáltatásokat vesznek, illetve vettek igénybe, melyek működési hátterét részben az egyébként erősen az adatbiztonságra fókuszáló Cloudflare biztosítja. A nagy nemzetközi platformok között ilyen például a Discord, de több hazai internetes médiatermék is épít a Cloudflare-re.