:

Szerző: Koi Tamás

2022. november 10. 13:20

Mindenre képes az Apple a kínai piacért

Kína hatalmas piac, melyet a legtöbb amerikai multi egyre sóvárgóbb tekintettel szemlél, köszönhetően az Egyesült Államok és a világ legnépesebb országa között egyre feszültebbé váló viszonynak. Van azonban egy amerikai cég, mely időről-időre tesz róla, hogy ne essen ki a kínai (párt)vezetés kegyeiből.

Tegnap frissítést adott ki az iOS operációs rendszerhez az Apple, melybe a szokásos hibajavításokon túl állítólag belekerült egy merőben szokatlannak tűnő korlátozás is. A rendszer 16.1.1-es verziója a Bloomberg szerint tartalmaz egy kizárólag kínaiakat érintő limitet, mely korlátozza az iPhone-ok ad-hoc vezeték nélküli szolgáltatását úgy, hogy a felhasználó ismeretlen forrásoktól mostantól legfeljebb a csatlakozástól számított 10 percig fogadhat fájlokat.

apple_china

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Az AirDrop korlátozása újabb csapás a kínai polgárjogi aktivistáknak, akik korábban előszeretettel használták az Apple technológiáját arra, hogy a kínai pártállami cenzúrát megkerüljék - így például a hongkongi tüntetések idején AirDropon keresztül gyakorlatilag kontrollálhatatlanul terjedtek a rendőri brutalitást ábrázoló fotók, melyek a helyi médiában és közösségi platformokon teljes mértékben tabunak számítottak.

Az Apple mára gyakorlatilag az egyetlen megtűrt amerikai, fogyasztói piacon motorozó technológiai multi maradt Kínában, melynek óriási érvágás lenne elveszíteni a helyi, többszáz milliós felvevőpiacot. A cég ezért korábban már számos alkalommal "kedveskedett" hasonló ajándékokkal az autoriter rendszernek, így a vállalatot már vádolták azzal is, hogy a helyi adatközpontjaihoz teljes hozzáférést biztosított a hatóságok számára, de legutóbb alig pár hónapja - amikor Kína és Tajvan kapcsolata elérte a mindenkori mélypontot - arról győzködte tajvani beszállítóit, hogy tegyenek eleget az új kínai vámhatósági előírásoknak, és semmiképpen ne szerepeltessék a "Made in Taiwan" feliratot a szállítmányok csomagolásán.

a címlapról