Játékok is jönnek hamarosan a TikTokra
Miközben a Facebook augusztusban elbúcsúztatta a Gaming mobilos verzióját, és egyre hátrább lépc a játékpiactól, addig a TikTok határozottabban lépne a területre. A Financial Times jelentése szerint a TikTok mobilapp hamarosan egy játékok számára dedikált fület kap , ami egy felület alá gyűjtené a cég játszható mobiljátékait. A programok hirdetéseket tartalmaznak majd, illetve további játékbeli tartalmak vásárlására is lesz lehetőség bennük.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A TikTok először Vietnámban kezdte meg a játékok tesztelését májusban, de a kört nemsokára európai moderátorokkal bővítik. További részleteket november másodikán, első globális gaming eseményén jelenthet be a közösségi szolgáltatás. Viszonylag kis erőfeszítéssel a játékok a TikTok jelentős bevételi forrásaivá válhatnak a jövőben a hirdetések, előfizetések, és játékon belül megvásárolható javak révén, főleg hogy a havi több mint egymilliárd aktív felhasználóval rendelkező TikTok egyes piacokon már a YouTube-ot is megelőzi megtekintési időben.
A ByteDance már régóta fejleszti saját játékait, és egy belsős forrás szerint az új dedikált csatornán is több saját fejlesztésű programmal nyit majd. Korábban már voltak arra mutató lépések, hogy a TikTok komolyabban tervez a játékokkal, főleg miután tavaly együttműködést jelentett be a játékóriás Zyngával. A két cég közösen indította el exkluzívan a TikTokon a Disco Loco 3D nevű HTML5 játékot, ekkor a videós szolgáltatás arról is beszélt, hogy további címekre lehet számítani a jövőben más játékfejlesztőktől, bár egyelőre nem nevezett meg újabb konkrét partnert.
A Zyngával való megállapodás előtt a TikTok egy saját játékkal is bepróbálkozott, a Garden of Good-dal, amit a Feeding America nonprofittal közösen készítettek el jótékonysági adománygyűjtés céljából. Viszont ez inkább egy kísérlet volt arra, hogy a cég felmérje a felhasználók érdeklődését az alkalmazáson belüli játékok iránt.
A TikTok játékstratégiájának további része lehet egy „élő” mobiljáték funkció, amit az alkotók közvetítés közben használhatnának a nézőik szórakoztatására, derült ki a tel-avivi Watchful elemzőcég által. A Draw & Guess című játékot például kifejezetten arra készítették, hogy az alkotók és nézők közti interakciót ösztönözzék különféle minifeladatokkal. A fejlesztés támogatja majd a képernyőmegosztást, így a tartalomkészítők valós időben oszthatják meg majd nézőikkel a képernyőjüket.