Amire mindenki várt: jönnek a lábak a metaverzumba
A metaverzum - ahol több technológiai multi szerint a jövőben élünk majd - jelentős grafikus tuningot kaphat, annak érdekében, hogy kissé életszerűbbnek érezzék a felhasználók a benne töltött perceket. A grafika felturbózásának szükségszerűségét jól szemlélteti, hogy a platform virtuális lakóinak, vagyis a többnyire a hús-vér felhasználóról mintázott 3D-s avataroknak mindmáig komoly hiányosságuk, hogy
NINCS LÁBUK.
A kezdetleges - és meglehetősen hiányos - ábrázolási formák miatt sokat kritizált metaverzum-grafika tuningját régóta beígérte Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója, aki a tegnapi, fejlesztőknek tartott Connect konferencián bejelentette, hogy
JÖNNEK A LÁBAK.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
A tegnapi demón Zuckerberg 3D-s avatarja ennek megfelelően már lábakon állva fejtette ki, hogy lábakat kreálni a virtuális valóságban nem triviális feladat, nem véletlen, hogy egyetlen olyan megoldás sincs még a csőben, mely ezt a lécet megugraná.
A lábak hiányának egyébként rendkívül prózai technológiai okai voltak eddig, illetve vannak jelenleg is: a kurrens headsetek és virtualizációs megoldások (beleértve a Connecten most bejelentett méregdrága Quest Pro-t) ugyanis csak a felsőtest - a kezekkel együtt - és az arc letapogatására, lemodellezésére alkalmasak, egyszerűen nincs olyan hardvereszköz, melyekkel a lábak mozgása leképezhető.
Zuckerberg szerint nem is lesznek erre a célra rendszeresített, külön viselhető szenzorokat tartalmazó eszközök, helyette prediktív MI fogja kiszámolni a felsőtest mozgása alapján, hogy a felhasználó alsó végtagjai éppen milyen pozícióban lehetnek. Hogy pontosan mikortól, az ugyanakkor egyelőre kérdéses, erről ugyanis nem sok részletet árult el a bemutatóban a Meta első embere azon kívül, hogy elsőként a Horizon Worlds közösségi térben fognak megjelenni a lábbal ellátott avatarok.