Letiltja az Airtageket a feladott csomagoknál a Lufthansa - vagy nem
A polgári repülés egyes biztonsági intézkedéseit lehet túlzott parának vagy indokolt óvatosságnak tekinteti, ahogy azt az előírást is, hogy a járatok fedélzetén a repülés ideje alatt kevés kivételtől eltekintve tilos elektromágneses és rádiós sugárzást használó eszközt üzemeltetni. Ebbe a körbe tartoznak hosszú-hosszú ideje az okostelefonok, de egyes légitársaságok a feladott csomagok követésére alkalmas trackerek használatát sem nézik jó szemmel.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Múlt héten több repüléssel foglalkozó szaklap felkapta a hírt, hogy a Lufthansa de facto kitiltotta járatairól az Apple Airtageket, amit aztán a légitársaság szóvivője később cáfolt, egész pontosan úgy módosított, hogy a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) pontosan meghatározza, hogy mely elektronikai eszközöket lehet használni repülés közben, melyeket nem, ezért a döntésnek valójában semmi köze a német légitársasághoz.
Egyes spekulációk szerint az idén nyáron fennállása óta az egyik legnagyobb krízisét átélő légitársaság ugyanakkor valójában csak az elveszett csomagokkal kapcsolatos publikus reklamációkból adódó PR-katasztrófát kívánja elkerülni vagy tompítani a trackerekre vonatkozó szigorúbb szabályozásokkal.
A nyári időszakban elárasztották ugyanis a Twittert azok az utasreklamációk, melyek azt firtatták, hogy az Airtag által küldött helymeghatározásnak köszönhetően pontosan tudják, hol van az elveszett csomagjuk, melyet állításuk szerint a légitársaság sikertelenül próbál megtalálni.