Egyre népszerűbb a kétfaktoros azonosítás az Ügyfélkapun
Az Ügyfélkapu portált üzemeltető Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ) még nyáron vezette be Ügyfélkapu+ néven a kétfaktoros azonosítást (2FA), amivel a kormányzati szolgáltatások igénybe vételére és ügyintézésre használható felület elérése lényegesen biztonságosabbá vált. A Központi Azonosítási Ügynökön (KAÜ) keresztül elérhető szolgáltatással az illetéktelen személyek még az ügyfélkapus felhasználónév és jelszó ismeretében sem tudnak bejelentkezni egy adott személy ügyfélkapus azonosításával az ügyintézési felületekre
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az indulástól számított 4 hónap alatt mostanra sikerült átlépni a több mint húszezer azonosítást - írja a szolgáltató friss közleményében, amiben továbbra is arra bátorítja a felhasználókat, hogy éljenek a biztonságos bejelentkezés lehetőségével. Az Ügyfélkapu+ használata ingyenes, mindössze egy Ügyfélkapu regisztráció és egy olyan – lehetőség szerint kamerával rendelkező – mobileszköz szükséges hozzá, amelyen futtathatók a független hitelesítő alkalmazások, például a NISZ hitelesítő. Az emelt szintű azonosítási szolgáltatás igénylése az ugyfelkapu.gov.hu felületen történő bejelentkezést követően – az ügyfélkapus felhasználónév és jelszó megadása után – kezdeményezhető. A felhasználó először kiválasztja az Ügyfélkapu+ igénylése menüpontot, majd a „Tovább az Ügyfélkapu+ igényléshez” gombra kattintva tudja párosítani az eszközeit a szolgáltatással.