Jókor, a jó helyen: a Meta vette meg a Metapay brandet
Phenogyde Kft. néven folytatja a Metapay Kft., jött a bejelentés október elsején, amire a gyanútlan szemlélő legfeljebb azért kapja fel a fejét, mert emlékeiben halványan dereng valami arról, hogy egy több mint egy évtizeddel ezelőtti fesztiválon Metapay kártyával vásárolt magának sört, és akkor ez iszonyú menőnek számított.
Ahogy az a cég által kiadott közleményből is kiderült, az alapítók minderre rendkívül büszkék is, hiszen
A hazai piacon a 2010-ben sikeresen elindított Metapay Fesztiválkártya rendszerről ismert cég sok tekintetben volt világelső már a kezdetektől: a világon elsőként készpénzmentesített tömegrendezvényt, 2013-ig az összes Sziget Kft. által szervezett fesztivál kizárólagos pénzügyi szolgáltató partnere volt, illetve a Metapay Kft. mutatta be Európa első NFC-s projektjét is, amellett, hogy a cég elsőként integrálta a bankkártyás érintés nélküli fizetést zárt fizetési rendszerébe.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Aztán ahogy ilyenkor többnyire lenni szokott, jöttek a nagyfiúk (elsősorban a MasterCard) és félretessékelték a Metapayt mindenféle contactless fizetési biznisz közeléből, de a cég első embere, Lévai Gábor a tevékenységi kör megváltoztatásával (miközben a cég azért mindvégig közel maradt a pénzügyi területekhez) együtt sikeresen kimentette a brandet, melyből most alighanem élete egyik legjobb üzletét csinálta.
A Phenogyde által kiadott közleményből ugyan egyáltalán nem derül ki, de a Telex cikke szerint a névváltásra azért került sor, mivel Lévai eladta a márkát és a domaint a Facebookot is üzemeltető Meta-nak, mely saját fizetési szolgáltatását - mely egyébként Magyarországon is elérhető - egész véletlenül Meta Paynek nevezi.
Hogy a név és a domain átruházása pontosan mennyire volt jó üzlet, azt Lévai nem árulta el.
Via Telex.