A hangoskönyvekre is rárepül a Spotify
A Spotify amerikai felhasználói már több mint 300 ezer különböző hangoskönyvet vásárolhatnak meg a streamingszolgáltatáson keresztül – jelentette be a vállalat kedden, ami a podcastek után ráfordul az audiobookok piacának meghódítására. A lépés jól jelzi, hogy a Spotify idővel szeretne olyan felületté válni, ahol mindenfajta audiótartalomhoz egy platformon keresztül férhetnek hozzá a hallgatók. A hangoskönyvek iránt érdeklődők ugyanúgy a lejátszókliens keresőjén keresztül, könyvtárakba rendezve találhatják meg a lakattal jelzett fizetős tartalmakat, mint a zeneszámokat vagy podcasteket.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A podcastek 2015-ben kerültek be a kínálatba, és a második negyedéves eredményjelentés szerint mára több mint 4,4 millió adásból álló könyvtárból válogatnak a felhasználók. A cég közleményében azzal indokolja a bővülést, hogy a hangoskönyvek jelentős kiaknázatlan piacot képviselnek, a szegmens évente mintegy 20 százalékkal növekszik, bár a könyvpiacnak csak 6-7 százalékát teszi ki a formátum.
Ezzel a Spotify közvetlen versenytársává válik az Amazon tulajdonában lévő Audible-nek, ami 2018-ban 41 százalékkal vezette a piacot, de a mezőnyben mérkőzik még az Apple, a Google és a Rakuten is, ami pedig a Walmarttal működik együtt. Persze egyelőre csak az amerikai piacon, arról egyelőre még nem tudni, hogy hosszútávún tervezi-e a globális piacra való terjeszkedést a cég, és azt milyen ütemezéssel tenné.
Via CNBC.