5G, szerelem, száguldás
Az 5G-alapú kommunikáció tömeges használata az autóiparban körülbelül a hidrogénhajtással egy polcon lévő ígéretnek számít évek óta, mérnökök, illetve jelen esetben mérnökhallgatók ettől függetlenül remekül eltöltik az idejüket az olyan "mozgalmakban", mint a Formula Student melynek egyik csapata, a BME Formula Racing Team egy 5G-n keresztül, távolról irányítható versenyautót fejlesztett.
Modern SOC, kiberhírszerzés és fenntartható IT védelem (x) Gyere el meetupunkra november 18-án, ahol valós használati eseteken keresztül mutatjuk be az IT-biztonság legújabb trendjeit.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) hallgatóinak pilóta nélküli versenyautóját szeptember 17-én a Hungaroringen is kipróbáltak, igaz, az erről szóló közleményben magáról a versenyteljesítményről (végsebesség? köridő? szektoridők?) esett a legkevesebb - konkrétan zéró - szó, nyilván okkal.
A projektet egyébként az a Vodafone gründolta, mely a Zalazone-on egyszer már beültette magát Orbán Viktort is egy mobilhálózaton keresztül távirányított, bármilyen versenytempótól igen távol álló sebességgel haladó autó volánja mögé.
Jelen esetben attól aligha kell tartani, hogy a jövő Verstappenjei és Leclercjei majd a boxból vezetik az F1-es autókat, a demonstráció mindenesetre arra jó volt, hogy az 5G-s magánhálózatok és az autóipar áthallásait kicsit erősítse, illetve a Vodafone újfent kiemelje az elkötelezettségét a technológiai innovációk használata iránt.
A versenyhelyzet eközben láthatóan a szolgáltatók között is erősödik, a Magyar Telekom partnereivel ugyanis szeptember 23-án tart hasonló témájú bemutatót, éppen a Hungaroringen.