Húszmilliárd dollárért viszi az Adobe a Figmát
Tovább gazdagítja a hibrid munkavégzés érájára felkészített kollaborációs platformjainak sorát az Adobe. A cég bejelentette, hogy mintegy húszmilliárd dollárért cserébe felvásárolja a Figmát, egy 2012-ben alapított startupot, melynek megoldását a mobilapplikáció- és webdizájnerek egyaránt előszeretettel alkalmazzák az utóbbi időszakban.
A Photoshoppal ismertté vált cég ezzel egyben az Adobe XD egyik meghatározó konkurense felett szerezhet irányítást. Ez továbbá az Adobe fennállásának eddigi messze legnagyobb akvizíciós ügylete, korábban a Marketo 2018-as bekebelezése tartotta a csúcsot a maga 4,75 milliárd dolláros vételárával. Ezt a Macromedia 2005-ös felvásárlása előzte meg, mely akkor 3,4 milliárd dollárt ért.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A többek között olyan, neves, nagy partnerek, mint a Microsoft, a Zoom, az AirBnb vagy a Coinbase által használt Figma a cégek között létrejött előzetes megállapodás alapján teljes autonómiát élvez majd az Adobe-on belül, vezérigazgatója pedig marad Dylan Field, aki társával, Evan Wallace-szal együtt tíz évvel ezelőtt, a Brown Egyetemen végzett tanulmányaik során alapította a céget.
Az akvizíció egyelőre nem érinti a Figma termékkínálatát sem, így a rendszer az ígéretek szerint többek közt továbbra is ingyenes marad oktatási célú felhasználásra, illetve nem változik az árképzés sem.
Az ügylet a várakozások szerint a hatóságok jóváhagyását követően valamikor 2023-ban zárulhat.