Takarékosabb útvonaltervezéssel bővült a Google Térkép
A Google mától közel 40 európai országban, köztük hazánkban is elérhetővé teszi a Maps új útvonaltervezési beállítását, amivel a felhasználók fenntarthatóbb módon közelíthetik meg célállomásaikat. A környezetbarát útvonalválasztással olyan útvonalakat is kinézhetünk, amelyek hozzájárulnak a mérsékeltebb üzemanyag-fogyasztáshoz, ezzel pedig nemcsak pénz takarítható meg, de csökkenthető a szén-dioxid-kibocsátás. A két útvonal közötti relatív üzemanyag-megtakarítás és időkülönbség pár kattintással megnézhető, hogy a felhasználók kiválaszthassák a számukra legmegfelelőbbet.
A cég közleménye hoz egy konkrét példát is: amennyiben a felhasználó például a budapesti Pál-völgyi-barlangtól szeretne eljutni a Liszt Ferenc reptérre, nagyjából 40 perc menetidővel számolhat autós közlekedéssel. Ám a frissítés után látni fog egy alternatív útvonalat is, ami ugyan hét perccel hosszabb menetidőt jelent, de a várható üzemanyag-fogyasztás közel 29%-át takaríthatja meg, ha arra közlekedik. Az üzemanyag-takarékosságra vonatkozó becslések csak a gázolaj- vagy dízelüzemű járművekre vonatkoznak. Ahogy a keresőcég megjegyzi, a hosszabb, de takarékosabb utak azért fogyaszthatnak kevesebb üzemanyagot, mert kevesebb a meredek domb, kevésbé zsúfolt a közlekedés és nagyjából tartható az állandó sebesség.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Amennyiben asztali számítógépet használunk, az indulási hely és a célállomás kiválasztása után tervezzünk útvonalat, majd nyissuk le a három ponttal jelzett Útvonalopciók menüt, itt fog megjelenni az új lehetőség "Üzemanyag-hatékony útvonalak előnyben részesítése" néven be- és kikapcsolható beállításként. (Mivel a bevezetés fokozatos, ezért előfordulhat, hogy egyelőre még nem jelenik meg mindenkinél.) A mobilalkalmazáson belül a profilunk beállításai közt előhívható Navigációs beállítások, majd Útvonalopciókon keresztül jutunk el a lehetőségig.
A keresőcég közleménye szerint a funkció számszerűsíthető hatással bír azokban az országokban, ahol eddig bevezették. Az Egyesült Államokban, Kanadában és Németországban történő bevezetése óta már nagyjából félmillió tonna szén-dioxiddal került kevesebb a légkörbe, amely 100 000 autó forgalomból való kivonásával egyenértékű. A jövőben a motor is választható közlekedési eszköz lesz a költséghatékony tervezésben, a lehetőség a következő hetekben kerül be a szolgáltatásba.