Több tízezer fogyasztót zárt ki saját okostermosztátjából egy áramszolgáltató
Augusztus utolsó napjaiban annyira kutya meleg volt Colorado-szerte, hogy a helyi áramszolgáltató, az Xcel kénytelen volt meglehetősen szokatlan lépéseket tenni annak érdekében, hogy a klimatizáció energiaigénye ne üsse ki teljesen a hálózatot.
A Denver7 News tudósítása szerint az Xcel AC Rewards nevű energiahatékonysági programjában részt vevő mintegy 22 ezer felhasználó augusztus 30-án a csúcsidőszakban azt vette észre, hogy nem tudja a lakásban elhelyezett, légkondicionálókat is vezérlő okostermosztátokat leszabályozni úgy, hogy a klímák komfortos hőmérsékletet tudjanak biztosítani. Felháborodott felhasználók beszámolói szerint az elsőre üzemzavarnak tűnő anomália hatására egyes lakásokban órákon belül 30 °C fölé szökött a hőmérséklet.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Később kiderült, hogy szó sincs üzemzavarról, az Xcel azért paraméterezte át az okostermosztátok működését, hogy az áramhálózatot ne terheljék extrém mértékben túl a lakossági fogyasztók a csúcsra járatott klímákkal.
Az Xcel egyébként az áramhálózat éppen aktuális terheltségétől függően már korábban is belenyúlt távolról az egyes háztartásokban beállított hőmérsékletértékekbe, de a program hatéves működése óta ez volt az első olyan alkalom, amikor ezt nem tudták felülbírálni a fogyasztók.
A szolgáltató az eset után igyekezett felhívni a figyelmet, hogy az AC Rewards egy önkéntes program, melyet a legtöbb ügyfél az egyszeri 100, majd azt követően évenkénti 25 dolláros jóváírásért cserébe vállal be.