Több tízezer fogyasztót zárt ki saját okostermosztátjából egy áramszolgáltató
Augusztus utolsó napjaiban annyira kutya meleg volt Colorado-szerte, hogy a helyi áramszolgáltató, az Xcel kénytelen volt meglehetősen szokatlan lépéseket tenni annak érdekében, hogy a klimatizáció energiaigénye ne üsse ki teljesen a hálózatot.
A Denver7 News tudósítása szerint az Xcel AC Rewards nevű energiahatékonysági programjában részt vevő mintegy 22 ezer felhasználó augusztus 30-án a csúcsidőszakban azt vette észre, hogy nem tudja a lakásban elhelyezett, légkondicionálókat is vezérlő okostermosztátokat leszabályozni úgy, hogy a klímák komfortos hőmérsékletet tudjanak biztosítani. Felháborodott felhasználók beszámolói szerint az elsőre üzemzavarnak tűnő anomália hatására egyes lakásokban órákon belül 30 °C fölé szökött a hőmérséklet.
Így blokkold a karriered Golden handcuffs és társai: a 49. adásban összeszedtünk pár dolgot, amit IT szakemberként érdemes elkerülni.
Később kiderült, hogy szó sincs üzemzavarról, az Xcel azért paraméterezte át az okostermosztátok működését, hogy az áramhálózatot ne terheljék extrém mértékben túl a lakossági fogyasztók a csúcsra járatott klímákkal.
Az Xcel egyébként az áramhálózat éppen aktuális terheltségétől függően már korábban is belenyúlt távolról az egyes háztartásokban beállított hőmérsékletértékekbe, de a program hatéves működése óta ez volt az első olyan alkalom, amikor ezt nem tudták felülbírálni a fogyasztók.
A szolgáltató az eset után igyekezett felhívni a figyelmet, hogy az AC Rewards egy önkéntes program, melyet a legtöbb ügyfél az egyszeri 100, majd azt követően évenkénti 25 dolláros jóváírásért cserébe vállal be.