Szép csendben csaknem a duplájára hízott a Yettel dolgozói létszáma
A válságra a legtöbb iparágban működő nagy multicégek érintettségüktől függően többnyire kisebb-nagyobb megszorítócsomagokkal reagálnak, melyeknek kétségtelenül legkellemetlenebb fokozata, amikor a kollektíva létszámához nyúl a menedzsment. A Yettel Magyarországnál az elmúlt évben ehhez képest jelentős bővítés volt napirenden, derül ki mintegy mellékesen abból a múlt heti sajtóközleményből, mely Szalai Enikő új HR vezérigazgató-helyettes kinevezéséről szól.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Ebben a Yettel többek közt azt írja, hogy a cég nemrég teljesen felszámolta saját partnershop-üzleteit, és mintegy 100 boltot saját kézbe vett az ott dolgozókkal együtt. Ennek köszönhetően a szolgáltató dolgozói létszáma több száz fővel nőtt, ma pedig már megközelíti a 2000 főt.
Ez csaknem a duplája a jogelőd Telenor Magyarország Zrt. 2017-es létszámának - ez abból a szempontból lehet releváns, hogy ez volt az utolsó év, melyben teljes egészében a norvég tulajdonos kezében volt a szolgáltató. A vevő, a cseh PPF befektetői csoport azóta jelentős struktúraváltásokat kezdeményezett a vállalatnál, így 2020-ban a teljes infrastruktúra-részleget és a hozzá tartozó kollektívát külön cégbe (CETIN Hungary) szervezték, majd idén tavasszal nevet váltott a cég, ezzel párhuzamosan megkezdődött, illetve lezajlott a korábban szinte teljes mértékben külsős partnerek által irányított üzletek bekebelezése.
A közvetlen konkurensekkel összehasonlítva a Yettel még így is a legkisebb kollektíva mellett üzemelő távközlési cég (nem számítva a Digit). A Vodafone Magyarország dolgozói létszáma valamivel 3000 feletti, a Magyar Telekomé pedig 5400 fő körüli.