Továbbra is a Samsung vezeti a globális mobilpiacot
Az idei év első negyedévében is a Samsung szerezte a legnagyobb részesedést a globális okostelefon-piacon – mutatja a BanklessTimes elemzése, mely az International Data Corporation (IDC) számai alapján készült. A dél-koreai gyártó 23,4 százalékot hasított ki magának 73,6 millió leszállított mobillal a Q1 2022-es időszakban, ám még a fölény ellenére is 1,2 százalékos csökkenést könyvelhet el a tavalyi év azonos időszakához képest (74,5 millió telefon).
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az Apple tartja második helyét a 18 százalékos piaci részesedést jelentő, január és március közt eladott 56,5 millió iPhone-nal, ami éves viszonylatban 2,2 százalékos növekedés, ezzel pedig a cupertinói cég az egyetlen gyártó, aminek erősödnie sikerült a gazdasági ellenszélben.
A sorban következő Xiaomi, OPPO és Vivo azonban mind rendre markánsabban veszített részesedéséből: a Xiaomi 12,7 százalékot jelentő részesedése (39,9 millió mobil) 17,8 százalék visszaesést jelent, az OPPO szintén 26,8 százalékkal kevesebb mobilt tudott szállítani, a vivo esetében mínusz 27,7 százalék az eredmény. Összességében a negyedévben szállított 314,1 millió mobil 8,9 százalékkal kevesebb a 2021-es év első negyedévében mért 344,7 millió egységhez képest, ami jól tükrözi a globális mobilpiac hanyatlását.