Senkit nem érdekelt Párizsban a Deezer tőzsdei debütálása
Emlékszik még valaki a Deezerre? A francia zenei streamingszolgáltató elsők között tette elérhetővé kínálatát Magyarországon, akkor, amikor a Skandináviából érkező Spotify-ról legfeljebb csak ábrándozhattak a magyar előfizetők. A cég aztán az évek során valahogy elvesztette a fonalat (vagy stílszerűen az összhangot), így 2017-től már saját hazájában sem számít piacvezetőnek.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Ebben a helyzetben a tőzsdei bevezetéstől sem érdemes zajos sikert várni, pláne miután a Deezer egyszer már megpróbálta a párizsi értéktőzsdére, az Euronextre vinni a részvényeit 2015-ben, ám akkor a "kedvezőtlen piaci körülményekre" hivatkozva lefújták az akciót.
A Deezer hét évvel később most ismét nekifutott az IPO-nak, finoman szólva mérsékelt érdeklődés mellett, a cég hétfőn bevezetett papírjainak értéke ugyanis egyetlen nap alatt 8,5 euróról 7,950 euróra csökkent, ezzel egycsapásra mintegy 11%-ot kiradírozva a társaság piaci értékéből.
Összehasonlításképpen az egyik legnagyobb, pontosabban a legnagyobbra nőtt rivális, a Spotfiy 2018 áprilisi tőzsdei bevezetése New Yorkban komoly sikerrel zárult, a svéd cég papírjainak értéke az első napon csaknem 13%-kal nőtt.