A TikTok anyacége is kacsingat a virtuális valóság felé
Több mint 40 virtuális valóság fejlesztéshez kapcsolódó pozíciót hirdetett meg a ByteDance tulajdonában álló Pico az elmúlt egy hétben. A VR-headseteket fejlesztő vállalatot a kínai médiaóriás tavaly vásárolta fel, hogy ezzel vesse meg a lábát a virtuális valóságra épülő fejlesztések piacán. A terjeszkedési tervekből pedig úgy látszik, hogy a ByteDance még mindig lehetőséget lát a metaverzum területén. Sőt, a Protocol információi alapján, egy céghez közel álló forrás szerint a vállalat jelentős összegeket szeretne VR-tartalmak fejlesztésére, valamint játékok vásárlására fordítani.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A meghirdetett pozíciók közt szerepel többek közt a kaliforniai és washingtoni telephelyek bővítése a VR játékok stratégiájáért felelős vezetővel és a játékfejlesztő csapatok működéséért felelős menedzserrel, továbbá az amerikai konzumer piac értékesítőjével. Más pozíciók pedig kifejezetten a VR hardvereszközök fejlesztőit próbálják bevonzani, akár rendszertervező elektronikai mérnököket, az optikai megoldásokkal vagy a kontrollerek haptikus visszajelzéseivel foglalkozó mérnököket.
Jelenleg a Pico zászlóshajója a Qualcomm Snapdragon XR2 platformra épített, 6 GB RAM-mal és 256 GB tárhellyel rendelkező Pico Neo 3 Link VR-headset, amely a Meta Quest 2-nek igyekszik konkurenciát állítani. Az eszköz május óta kapható Európában 449 eurós áron, de a hazai boltokba egyelőre még nem érkezett meg. A jövőbeli terveket mutatja továbbá a ByteDance és a Qualcomm márcisuban bejelentett partneri megállapodása a Snapdragon Spaces XR fejlesztői platformról. Mindebből látszik, hogy a ByteDance VR megoldásainak fejlesztése még folyamatban van, de a kínai médiacég a játékok területén nem fog megállni az egyszerű TikTok-minijátékoknál.