:

Szerző: Habók Lilla

2022. június 13. 11:37

A TikTok anyacége is kacsingat a virtuális valóság felé

Ráfeküdt a kínai ByteDance a tavaly felvásárolt, virtuális valóság headseteket fejlesztő Pico dinamikus bővítésére. Az újonnan meghirdetett pozíciók mutatják, hogy szoftveres és hardveres fejlesztésekre egyaránt lehet számítani.

Több mint 40 virtuális valóság fejlesztéshez kapcsolódó pozíciót hirdetett meg a ByteDance tulajdonában álló Pico az elmúlt egy hétben. A VR-headseteket fejlesztő vállalatot a kínai médiaóriás tavaly vásárolta fel, hogy ezzel vesse meg a lábát a virtuális valóságra épülő fejlesztések piacán. A terjeszkedési tervekből pedig úgy látszik, hogy a ByteDance még mindig lehetőséget lát a metaverzum területén. Sőt, a Protocol információi alapján, egy céghez közel álló forrás szerint a vállalat jelentős összegeket szeretne VR-tartalmak fejlesztésére, valamint játékok vásárlására fordítani.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A meghirdetett pozíciók közt szerepel többek közt a kaliforniai és washingtoni telephelyek bővítése a VR játékok stratégiájáért felelős vezetővel és a játékfejlesztő csapatok működéséért felelős menedzserrel, továbbá az amerikai konzumer piac értékesítőjével. Más pozíciók pedig kifejezetten a VR hardvereszközök fejlesztőit próbálják bevonzani, akár rendszertervező elektronikai mérnököket, az optikai megoldásokkal vagy a kontrollerek haptikus visszajelzéseivel foglalkozó mérnököket.

Jelenleg a Pico zászlóshajója a Qualcomm Snapdragon XR2 platformra épített, 6 GB RAM-mal és 256 GB tárhellyel rendelkező Pico Neo 3 Link VR-headset, amely a Meta Quest 2-nek igyekszik konkurenciát állítani. Az eszköz május óta kapható Európában 449 eurós áron, de a hazai boltokba egyelőre még nem érkezett meg. A jövőbeli terveket mutatja továbbá a ByteDance és a Qualcomm márcisuban bejelentett partneri megállapodása a Snapdragon Spaces XR fejlesztői platformról. Mindebből látszik, hogy a ByteDance VR megoldásainak fejlesztése még folyamatban van, de a kínai médiacég a játékok területén nem fog megállni az egyszerű TikTok-minijátékoknál.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról