Négynapos munkahetet tesztel a Telekom
A hazai nagyvállalati szektorban elsőként kezdi el tesztelni a "világszerte ígéretes eredményeket" mutató négynapos munkahetet a Magyar Telekom. A szolgáltató közleménye szerint azok a külföldi szervezetek, melyek bevezették a rövidebb munkahetet, kiegyensúlyozottabb munka-magánélet egyensúlyról, magasabb produktivitásról, kevesebb kivett betegszabadságról számoltak be.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Magyar Telekom ezen felbátorodva teszt jelleggel július és október között négy csapatot - köztük támogató és ügyfélkapcsolatban dolgozó területeket egyaránt - négynapos munkarendre állít át. A pilot jelleggel indított időszakban a csapattagok változatlan alapbér mellett dolgoznak kevesebb napot hetente, a négyhónapos teszt időszak legfontosabb célja az információgyűjtés.
A szolgáltató országos reprezentatív kutatást is indít a témában, mely vizsgálni fogja, hogy milyen forgatókönyvek lehetségesek a négynapos munkahét kapcsán és hogy ennek bevezetéséről mi a véleménye a munkavállalóknak és az üzleti élet szereplőinek. A kérdőív júliustól bárki számára elérhető lesz online, emellett célzottan bevonásra kerülnek az üzleti döntéshozók és a HR szakma szereplői. A tapasztalatokat a pilot időszak és a kutatás végén értékelik ki.