:

Szerző: Koi Tamás

2022. június 9. 08:45

Bevezette a kétfaktoros azonosítást az Ügyfélkapu

Június elejétől immár kétfaktoros azonosítással is be lehet jelentkezni az Ügyfélkapura, ezzel a kormányzati szolgáltatások igénybe vételére és ügyintézésre használható felület elérése lényegesen biztonságosabbá vált.

Ügyfélkapu+ néven bevezette a kétfaktoros azonosítást (2FA) az Ügyfélkapu portált üzemeltető Nemzeti Infokommunikácós Szolgáltató Zrt. - szúrta ki az IT café. Az új, a korábbinál biztonságosabb bejelentkezést lehetővé tevő szolgáltatás június 4-i indulását nem verték különösebben nagy dobra, ám az oldalra elhelyezett tájékoztató alapján azt néhány egyszerű lépésben bárki bekapcsolhatja.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A kétfaktoros azonosítás aktiválásához internetkapcsolattal rendelkező okostelefonra van szükség, melyre valamilyen tokenalapú hitelesítő alkalmazást kell telepíteni (ez lehet a Google Hitelesítő, a Microsoft Authenticator vagy akár a NISZ saját fejlesztésű applikációja, a NISZ Hitelesítő).

A szolgáltatás megrendelését és aktiválását követően az Ügyfélkapura az Ügyfélkapu+ gombra kattintva lehet bejelentkezni, a felhasználói név és jelszó páros, illetve az azonosítókulcs megadásával.

Az ügyfélkapus kétlépcsős azonosítás a szolgáltatás megszüntetése nélkül bármikor inaktiválható, illetve újra aktiválható - erre például olyan esetben lehet szükség, amikor a könyvelőnek, vagy valamilyen nyomtatványkitöltő szoftvernek kell ideiglenes hozzáférést biztosítani az ügyfélkapus fiókhoz.

a címlapról