Bevezette a kétfaktoros azonosítást az Ügyfélkapu
Ügyfélkapu+ néven bevezette a kétfaktoros azonosítást (2FA) az Ügyfélkapu portált üzemeltető Nemzeti Infokommunikácós Szolgáltató Zrt. - szúrta ki az IT café. Az új, a korábbinál biztonságosabb bejelentkezést lehetővé tevő szolgáltatás június 4-i indulását nem verték különösebben nagy dobra, ám az oldalra elhelyezett tájékoztató alapján azt néhány egyszerű lépésben bárki bekapcsolhatja.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A kétfaktoros azonosítás aktiválásához internetkapcsolattal rendelkező okostelefonra van szükség, melyre valamilyen tokenalapú hitelesítő alkalmazást kell telepíteni (ez lehet a Google Hitelesítő, a Microsoft Authenticator vagy akár a NISZ saját fejlesztésű applikációja, a NISZ Hitelesítő).
A szolgáltatás megrendelését és aktiválását követően az Ügyfélkapura az Ügyfélkapu+ gombra kattintva lehet bejelentkezni, a felhasználói név és jelszó páros, illetve az azonosítókulcs megadásával.
Az ügyfélkapus kétlépcsős azonosítás a szolgáltatás megszüntetése nélkül bármikor inaktiválható, illetve újra aktiválható - erre például olyan esetben lehet szükség, amikor a könyvelőnek, vagy valamilyen nyomtatványkitöltő szoftvernek kell ideiglenes hozzáférést biztosítani az ügyfélkapus fiókhoz.