Elhunyt a japán, aki hardvercégből tartalomipari óriássá változtatta a Sonyt
Elhunyt Idei Nobujuki, a Sony Csoport egykori vezérigazgatója, aki a cég történelmének egyik meghatározó korszakában, 1995-től 2005-ig irányította a japán konglomerátumot. Idei irányítása alatt az iparág, illetve maga a Sony is gyökeres változásokon ment keresztül, melyet a cégvezető jó ütemben ismert fel, ugyanakkor kritikusai szerint elszalasztotta a nagy lehetőséget, hogy az Apple-hez hasonlóan újradefiniálja magát egyszerre domináns tartalomipari szereplőként és hardvergyártóként.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A cégvezető 1995-ös kinevezését követően a Sony már túlvolt a Walkman-éra csúcsán, ám a hordozható médialejátszó-szegmensen láthatóan nem talált fogást, ezzel párhuzamosan az átalakuló, technológiai forradalom előtt álló tévépiacon sem tudta megtartani korábbi, vezető pozícióját.
Idei egy 2012-es interjúban úgy fogalmazott, hogy vezetői ideje alatt sokan kritizálták azért, mert határozottan ellenezte, hogy a Sony a tévépiacon, mint önálló panelgyártó legyen jelen.
AZT MONDTAM NEKIK: A TOYOTA A NIPPON STEELTŐL VÁSÁROLT ACÉLBÓL ÉPÍT AUTÓT, AZ ÉRTÉKET MÉGSEM AZ ACÉL KÉPVISELI, HANEM AZ AUTÓ
-vázolta fel elképzelését az egykori cégvezér.
Idei elképzelései akkor még úgy tűnt, valamelyest meghaladták a korukat, ugyanakkor ma már az egész technológiai és szórakoztatóelektronikai iparágra egyre nagyobb hatással van a koncentrálódó, globalizálódó ellátási lánc.
Idei-t a Sony első, külföldi származású vezérigazgatója, Howard Stinger követte a vezetői poszton, aki megágyazott a PlayStation, illetve a hozzá kapcsolódó szórakoztatóipari üzletág máig tartó sikereinek, a Sony szerencséjét azonban ő sem tudta teljes mértékben megfordítani.
Idei Nobojuki 84 évet élt.