Napi 376-szor adják el egy európai netező adatait
Az ír polgárjogi tanács (ICCL) friss jelentése szerint minden internetező adatait naponta több százszor osztják meg egymás közt adatbrókerek a hirdetések megjelenítéséhez. Az európai átlagfelhasználókét napi 376-szor, míg az amerikai felhasználókét napi 747-szer, ami nem meglepő annak fényében, hogy a legtöbb internetes szolgáltatás azért ingyenes, mert a bevételek a digitális hirdetésekből származnak. Kimondottan magyar felhasználóknál napi 185 megosztást ír a jelentés.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Amikor a netező felkeres egy weboldalt, a háttérben automatizáltan másodperc töredéke alatt megtörténik az adatcsomagokkal történő kereskedés az online reklámcégek közt valós idejű ajánlattétel (RTB) útján, amik többek közt a használt eszközről, annak helyéről, valamint a korábban meglátogatott weboldalakról és azok tematikájáról tartalmaznak információkat. A folyamatban maguk a márkák nem vesznek részt. Az aukciók évente körülbelül 117 milliárd dollár bevételt generáltak tavaly az Egyesült Államokban és Európában.
Érzékenyebb személyazonosító adatok jellemzően nem érintettek, de az ICCL több fronton is támadja a gyakorlatot, arra hivatkozva, hogy az RTB az összegyűjtött információk mennyisége révén gyengíti a netezők magánéletének védelmét. Sőt, a tanács szerint a legnagyobb adatvédelmi problémáról van szó.
Az ICCL jelentése a világ legnagyobb értékesítőjének számító Google adatait tartalmazza csak egy 30 napos időszakot lefedve, a Meta és az Amazon adatait nem, így a fentebb említett számok óvatos becslésnek számítanak.