Továbbra is lejtmenetben a Zoom
Bár a koronavírusnak nem inthetünk búcsút teljesen, a pandémia által előidézett gazdasági trendek változni tűnnek. A Zoom szárnyalása a járvány kezdetével párhuzamosan indult, a kínai származású üzletember, Eric Yuan cége egy éven keresztül egymás után döntötte a korábbi pénzügyi rekordokat, a befektetők pedig imádták a cég papírjait, talán kissé túlságosan is, amit jól jelez, hogy a cégérték a 2020 októberi csúcson elérte a 160 milliárd dollárt, miközben a szakma egyik veteránjának számító Cisco éppen 170 milliárd dollárnál tartott. A vállalat eladásai 2020-ban 326 százalékkal nőttek 2,6 milliárd dollárra, míg a nyereség 672 millióra hízott a 2019-es 22 millió dollárhoz képest.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Alig több mint két évvel később az utazási korlátozások enyhülnek, a techpiac összességében megereszkedett, a Zoom részvényeinek árfolyama pedig a járvány előtti szintre esett, már 83 százalékkal kevesebbet érnek a részvények, mint a 2020. októberi csúcson. Az idei év eleje óta a Zoom elvesztette piaci kapitalizációjának mintegy felét – 54 milliárd dollárról 27 milliárd dollárra esett vissza a hanyatló részvénypiac mellett.
De nem a Zoom az egyetlen, ami vesztett fényéből: év eleje óta a Peloton értéke 55 százalékot, a Docusign 52 százalékot, a Netflix pedig 68 százalékot esett, nehézségekkel küzdenek viszont olyan óriások is, mint a Meta (40 százalék), a Pinterest (40 százalék) és a Snap (48 százalék).