A Spotify is belép a metaverzumba
Az utóbbi időben már sok cég lépett be valamilyen módon a metaverzum piacra, így tesz a Spotify is: a streamingóriás bejelentette, hogy a Roblox online közösségi platformon keresztül megérkezik a virtuális térbe. A ma bejelentett Spotify Island névre keresztelt interaktív térben a felhasználók exkluzív virtuális termékekhez férhetnek hozzá, miközben kapcsolódhatnak kedvenc előadóikhoz.
A szolgáltatás saját Roblox szigetének megjelenése hűen tükrözi a márka dizájnyelvét, a Spotify appból ismert ikonok és a zöld szín használata egyértelműsíti, hol barangol a felhasználó. A cég tájékoztatása szerint a zenészek és alkotók exkluzív szolgáltatáson belüli termékekkel tehetnek majd szert további bevételekre, de a felhasználók ingyenes tartalmakat is kiérdemelhetnek a különböző minijátékok elvégzésével.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A Spotify Islanden a fő feladat a művészekkel való időtöltés és különféle küldetések teljesítése lesz, emellett felfedezhető easter eggek várják a játékosokat, akik saját zenét is készíthetnek az arra dedikált állomásokon, a Spotify által 2017-ben felvásárolt Soundtrap platform lévén. Az első tematikus virtuális eseményt a következő hetekben tartja a cég, amikor a felhasználók a Stray Kids és SUNMI előadókkal léphetnek kapcsolatba.
A több mint 2,2 millió játékhoz kapcsolódó lejátszási listát kínáló cég szerint a Robloxon való megjelenés egy újabb lehetőség a fiatalabb zenerajongók elérésére. A Deloitte szerint az Egyesült Államokban az internetezők több mint 80 százaléka játszik videójátékokkal, a Z-generációs játékosok pedig átlagosan heti 11-13 órát töltenek kedvenc programjaikkal.