Eltűnnek a podcastek a Facebookról
Kevesebb, mint egy év után a Facebook leállítja podcastes szolgáltatását a platformon. Az alkotó partnerek ezen a héten már nem tudnak majd feltölteni új részeket, június harmadikától pedig már egyáltalán nem jelennek meg ilyen formátumú tartalmak a közösségi oldalon – értesült a Bloomberg News. A cég a podcast szolgáltatás megszűnésének tényét megerősítette, a dátumot nem. A lépés annak az átfogóbb tervnek része, amelynek keretén belül a közösségi cég az elmúlt év tanulságai alapján átalakítja hangalapú szolgáltatásainak kínálatát.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az értesülések szerint bezár majd a Soundbites és a központi audió hub is, az élőközvetítést kínáló, tavaly nyáron elérhetővé vált Live Audio Rooms fejlesztés (ami kvázi a Clubhouse klónja) pedig integrálódik a Facebook Live csomagba. A Soundbites nevű funkciót szintén tavaly nyáron jelentették be, és rövid, hírfolyamban megjelenő hangklipek készítésére lehetett használni, mivel számos szerkesztőségi lehetőséget kínált, láthatóan a TikTok hangalapú megfelelőjének szánták.
Az elmúlt két évben valósággal zsongani kezdett a podcast és audiópiac: a SiriusXM és az Amazon podcast-hálózatokat vásároltak fel, a rövid idő alatt rendkívül népszerűvé vált Clubhouse értéke volt, mikor 4 milliárd dollár fölé kúszott. Ezt a pezsgő helyzetet látva a Facebook is ráugrott a hangalapú szolgáltatásokra, de egy év után úgy tűnik, annyira mégsem éri meg a hasonló szolgáltatások fejlesztése az erős versenytársak mezőnyében.