Felemásra sikerült a Twitter első negyedéve
A Twitter is közzétette a 2022-es év első üzleti negyedéves jelentését, ami akár az utolsó ilyen eredményközlés lehet nyilvánosan működő részvénytársaságként azután, hogy a vállalat igazgatósága elfogadta Elon Musk 44 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatát. A cég 1,2 milliárd dolláros bevétele némileg elmaradt az elemzők által várt 1,23 milliárd dollártól, a növekedés 16 százalékos az előző évhez viszonyítva. A negyedéves profit 513 millió dollár, de ez magában foglalja a MoPub üzletág eladásából származó egyszeri nyereséget is, ami nehezebbé teszi az egy évvel ezelőtti időszakkal való összehasonlítást.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A monetizálható napi átlag aktív felhasználószám (mDAU) pedig a vártnál több, 229 millió lett, ami 15,9 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Az Egyesült Államok területén élő felhasználók száma 6,4 százalékkal több (39,6 millió), míg nemzetközi felhasználók esetében 189,4 millió fő az eredmény, 18,1 százalékos növekedéssel.
A platform egyben korrigálta a 2019 Q1 és 2021 Q4 közti időszakban rosszul közölt értékeket, elmondása szerint tévesen jelentett körülbelül 1,4-1,9 millió plusz felhasználót minden negyedévben, miután bevezetett egy olyan funkciót, ami lehetővé teszi a fiókok közti váltást. A vállalat közlése szerint ebben az időszakban az összes összekapcsolt fiók mDAU-nak számított, amikor az elsődleges fiók műveletet hajtott végre.
Több elemző feltételezi, hogy a Twitter valószínűleg még azelőtt akart rábólintani Musk ajánlatára, hogy beszámol a nem túl meggyőző negyedéves eredményekről. Persze az ügylet véglegesítése még hónapokat vesz igénybe, várhatóan az idén megtörténik.