Útközben tévézhetnek az önvezető autók sofőrjei, de a mobil tabu marad
Bár a brit utakon egyelőre nem engedélyezett az autók önvezető funkciójának használata, a helyi KRESZ rövidesen olyan új szabályozási elemekkel egészülhet ki, melyek megpróbálnak fogást találni számos, az önvezető autózást kísérő problémán. Például, hogy mihez kezdhet magával a sofőr, amikor éppen nem a vezetéssel van elfoglalva.
Az angol Highway Code tervezett módosítása gondol azokra is, akiket a hosszú, ámde lassú dugóban araszolás halálra untat, így többek között szerepel benne egy olyan passzus, mely kimondja, hogy önvezető (sávtartó) módban a sofőr akár tévét is nézhet, feltéve, hogy
- a jármű sebessége nem éri el a 37 mérföld/órát (kb. 60 km/h),
- és a tévéadást a jármű saját infotainment-rendszerén keresztül nézi.
A jogszabály tervezett változása ugyanakkor továbbra is szigorúan tiltja a vezetés közbeni mobilhasználatot, akár önvezető autóról van szó, akár nem.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Közlekedésbiztonsági szakemberek szerint ennek elsődleges oka, hogy a jogalkotói szándék szerint a sofőrnek a lehető leghamarabb át kell tudnia venni az irányítást egy esetleges vészhelyzetben - az autó saját fedélzeti szórakoztatórendszere ezt azzal segítheti elő, hogy azonnal lekapcsol minden zavaró, figyelmet elterelő körülményt (beleértve a tévéadást), mobilhasználat esetén azonban erre értelemszerűen nincs lehetőség.
A brit kreszváltozás további, kevésbé technológiai jellegű vonatkozása, hogy a sofőrt (vagy ahogy a szabályozás fogalmaz, felhasználót) baleset esetén a legtöbb helyzetben felmenti a felelősség alól, a károkozásért pedig a biztosítók fokozott helytállással tartoznak majd.
Via BBC.