Férfitársat kap Vanda, a Telekom virtuális asszisztense
"Üdvözlöm a Telekom ügyfélszolgálatán, Valter vagyok, a Telekom virtuális asszisztense!" - mostantól bizonyos helyzetekben így indulhat a Magyar Telekom 1414-es hívószámom elérhető telefonos ügyfélszolgálatán az évek óta megszokott ügyintézési folyamat, mely során a cég hangfelismerésen alapuló technológia segítségével próbálja megoldani a betelefonálók problémáit. A társaság pénteken bejelentette, hogy a 2018-ban bevezetett, női hangon bejelentkező Vanda mellett áprilistól férfihangon is megszólal az interaktív rendszer.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A vállalat közleménye szerint az újítást azért látták időszerűnek a telefonos ügyfélszolgálaton, mivel a tapasztalatok és elégedettségi felmérések szerint egyes betelefonálók olykor nehezen értettek szót a női virtuális asszisztenssel, bizonyos esetekben pedig nem bíztak benne, hogy problémájukat hatékonyan megoldja Vanda.
Egyelőre azonban Vanda és Valter inkább tekinthető egymás eltérő nemű klónjának. A női virtuális asszisztens férfi társa ugyanis ugyanabból a hangfelismerő rendszerből dolgozik, mint Vanda, így ugyanazokat a feladatokat is képes ellátni, kizárólag a robothang változott meg, egy 30-40 -es éveiben járó, "határozott, de barátságos" hangú férfit utánozva - emeli ki a Telekom.
A Telekom a tervek szerint Vanda és Valter mellett a jövőben több virtuális asszisztenst is munkába állít majd, így a tervek közt szerepel egy olyan, részben kifejezetten a front office ügyfélszolgálati feladatokat ellátókat felkészítő pszichológusok által feltanított hangasszisztens bevezetése is, mely az "eszkalált" eseteket venné át az automata rendszerben.
Megj.: a fenti cikk 2022. Április 1-jén jelent meg, a benne foglaltaknak semmilyen valóságalapja nincs.