:

Szerző: Koi Tamás

2022. március 21. 11:16

Virtuális sörrel trollkodta szét a metaverzumot a Heineken

A metaverzum az elmúlt egy év talán legtöbbet hallott buzzwördje, melybe a világ szinte összes nagy márkája és technológiai cége belekapaszkodott ilyen vagy olyan módon. A Heineken például egy virtuális sörrel, amit egyébként a cég maga is viccnek szánt.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A metaverzum lehet, hogy gyökeresen megváltoztatja az életünket, és öt-tíz év múlva máshogy fogunk nézni (szó szerint) egy közösségi szolgáltatásra, de a kocsma, és az abban alighanem legnagyobb mennyiségben elfogyasztott ital, a sör örök offline klasszikus marad - a Heineken a múlt héten ezt egy meglehetősen bizarr, virtuális sörkóstolással igyekezett aláhúzni, mely az eddigi egyik leghatásoasabb megtrollkodása a metaverzumnak.

Már a sörkóstoló helyszíne, a "magával ragadó" Decentraland elnevezése is sokat elárul arról, hogy a cég miként gondolkodik az új virtuális univerzumról, Bram Westerbrink, a Heineken márka globális vezetője pedig mindezt tovább nyomatékosította:

A Heinekennél hiszünk abban, hogy a kapcsolattartás ugyanolyan elengedhetetlen az emberi léthez, mint a víz vagy a levegő. Tudjuk, hogy a metaverzum szórakoztató módon hozza össze az embereket, azonban világos, hogy ez nem a legkézenfekvőbb hely egy új sör megkóstolására. Vadonatúj virtuális termékünk bemutatójával mintegy görbe tükröt mutatunk magunknak és azoknak a márkáknak, akik olyan innovációkkal ugranak fejest a metaverzumba, amelyeket a legjobban a való világunkban élvezhetünk. Szeretnénk egy kicsit viccet csinálni ebből, és mindenkit emlékeztetni arra, hogy a valóságban semmi sem helyettesítheti a sör frissítő ízét, még az új virtuális Heineken Silver sem.

Mindez persze csak egy jól kitalált marketingakció az egyébként tényleg létező, és az üzletekben is kapható, -1 Celsius fokon ászokolt, 4%-os alkoholtartalmú Heineken Silvernek, mely a márka szerint a Z generáció 18 éven felüli képviselőit és a könnyedebb, kevésbé kesernyés ízvilágú sörök kedvelőit célozza meg.

a címlapról