Mobilt és mosógépet vesznek a családok az SZJA-visszatérítésből
Február közepéhez képest szokatlanul erős forgalmat bonyolítanak a tartós fogyasztási cikkeket forgalmazó magyar kereskedelmi egységek. A legnagyobb hazai online kereskedő, az eMAG-Extreme Digital szerint egyes termékcsoportok forgalma az elmúlt egy-két hétben csaknem a harmadával nőtt, vélhetően elsősorban annak köszönhetően, hogy a gyermekeket nevelő családoknak visszajáró, tavaly befizetett személyi jövedelemadót előszeretettel költik tartós fogyasztási cikkekre a családok.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A piacvezető e-kereskedő szerint A legnagyobb mértékben, több mint 27 százalékkal a mobiltelefonok eladása emelkedett, a készülékek átlagos bruttó eladási ára pedig 6 százalékkal nőtt február 8. és 13. között a megelőző napokhoz (február 2-7) képest. Hasonló arányban nőtt a háztartási nagygépek (mosó-szárítógép, tűzhely, hűtőszekrény) eladása, míg notebookok esetén több mint 14 százalékos, a tableteknél közel 12 százalékos, az asztali PC-k esetében pedig 5 százalék feletti növekedést tapasztalt az eMAG-Extreme Digital.
A listáról hiányoznak az erősen szezonorientált forgalmú tévékészülékek, melyeket inkább a nagyobb sportesemények idején vásárolnak a tömegek - a tévégyártók idén éppen ennek kapcsán kivételesen élénk év végi keresletre számíthatnak, hiszen az ünnepekhez szokatlanul közeli időpontban, november 21. és december 18. között rendezik a 2022-es labdarúgó-világbajnokságot Katarban.