Minden Gran Turismo bajnokot agyonvert a Sony mesterséges intelligenciája
Minden hús-vér bajnokot legyőzött a Gran Turismo szimulátor három versenypályáján a Sony saját fejlesztésű (vagy inkább saját tanítású) mesterséges intelligenciája, GT Sophy - jelentette be a japán cég a virtuális autóversenyzés új mérföldkövét, aligha véletlenül a 25 éves Gran Turismo széria legújabb kiadásának megjelenéséhez közeledve.
Bár a versenyautós játékok során az ember évtizedek óta küzdhet a géppel, mely természetszerűleg kívülről ismeri a pályákat, szuperhős-reakcióidővel rendelkezik, ezért úgy tűnhet, igazán nem nagy ügy tökélyre fejleszteni egy ilyen algoritmust, a mesterséges intelligenciákat fejlesztő szakértők és a profi versenyzők szerint a helyzet távolról sem ilyen egyszerű.
The Making of Gran Turismo Sophy [English]
Még több videóMachine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Sony AI-részlege, a Gran Turismo sorozatot jegyző Poliphony Digital és a Sony Interactive Entertainment együttműködésében fejlesztett GT Sophy saját maga tanult meg vezetni, ami nem csak a pályaívek optimális kihasználására és a megfelelő sebesség kiválasztására vonatkozott. A megerősítéses tanulási módszerrel feltanított AI ennek megfelelően azt is megtanulta, hogy különböző helyzetekben milyen az autók dinamikája, hogyan kell kihasználni a szélárnyékot, milyen előzési taktikák válhatnak be illetve hogyan lehet az ellenfelek támadásait elhárítani - mindezt a versenyzői etikett betartása mellett.
Bár az első szárnypróbálgatások meglehetősen sutára sikerültek, GT Sophy a tanulás első két napjának végére az ellene kiálló hús-vér emberek 95%-át legyőzte, később pedig már a szakág legnagyobb bajnokait is maga mögé utasította.
Utóbbi, többfordulós versenysorozatban volt olyan GT Sophy változat, mely az első helyről rajtolva végig megőrizve elsőségét három kör alatt öt másodpercet vert a mezőnyre, de ugyanennek az AI-nak egy ikertestvére a saját futamán rosszul mért fel egy előzési lehetőséget, aminek kicsúszás lett a vége - a fejlesztők szerint ez is azt bizonyítja, hogy a mesterséges intelligencia sem tévedhetetlen, illetve nem lineárisan, vonalszerűen közlekedik egy versenypályán.