Nem verik nagydobra az Instagram új mérföldkövét
Három év alatt megduplázta aktív felhasználóinak számát a Meta-hoz tartozó Instagram, ezzel a szolgáltatást immár több mint kétmilliárdan használják globálisan. A számadat ugyanakkor nem hivatalos, hanem a CNBC névtelen belsős forrásaitól származik, akik belsős anyagok alapján azt állítják, hogy a lélektaninak számító határt október végén, éppen a Facebook névváltásának bejelentésekor sikerült átlépni.
Bár a növekedés kétségtelenül figyelemre méltó (különösen figyelembe véve azt a tényt, hogy az első egymilliárd felhasználó eléréséhez még nyolc évre volt szüksége az Instagramnak), a szolgáltatás utóbbi hónapjait kísérő PR-katasztrófa miatt a Meta-nál vélhetően okosabbnak látták, ha ebben a helyzetben nem dicsekednek el a számokkal.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az ősszel kiszivárgott ugyanis, hogy a Meta annak tudatában üzemeltette változatlan módon az Instagramot, hogy pontosan tisztában volt annak tinédzserekre, azokon belül is leginkább a fiatal lányokra gyakorolt negatív hatásával. A Meta egy ideig még egy kifejezetten fiatal tiniknek szánt Instagram-változat ötlete mellett is kitartott, a konkrét megvalósítás azonban a fenti, kiszivárgott híreket övező negatív hangulat miatt parkolópályára került.
Az Instagramnak eközben ráadásul egy egyre erősödő versenytárssal is meg kell küzdenie, ez a ByteDance-hoz tartozó TikTok, mely idén szeptemberre nem egészen hároméves működése alatt egymilliárd aktív felhasználót - túlnyomó részt szintén fiatalkorúakat - vonzott magához.